Business-ul ESX țintește peste un milion de euro afaceri din 100.000 de abonamente la sălile sportive din țară

Anul acesta, Andrei Trofin preconizează afaceri de peste un milion de euro și crede atât de mult în business-ul ESX încât vrea să îl facă cunoscut și americanilor, prima piață vizată fiind cea din California.

De la începutul anului 2018, antreprenorul Andrei Trofin a lansat compania ESX, care deține o aplicație disponibilă pe iOS, Android și Huawei și o platformă web www.esx.ro, prin care oamenii pot cumpăra un abonament online recurent, care le oferă acces la aproximativ 250 de cluburi sportive din România.

Care au fost investițiile de la lansarea din 2018 și cât vă propuneți să investiți pe termen scurt?

Am investit până în prezent aproximatix 400.000 de euro, iar de anul acesta ne dorim să aducem la aceeași masă investitori care să vadă potențialul de creștere al afacerii și cu care să ne extindem și către alte piețe. Avem multe planuri de dezvoltare și tehnologii de implementat pentru a oferi și mai multe beneficii utilizatorilor aplicației ESX, dar și partenerilor noștri - sălile sportive din toată țara. Așadar, analizăm cu atenție tipul de investiție care să se potrivească cel mai bine modelului nostru de business: fie finanțări externe de la VC/investitori privați, proiecte cu fonduri UE sau creditări de la bănci.

Ce provocări au apărut de la lansarea business-ului și pana acum?

Am reusit să construim sistemul digital astfel încât modul de scanare QR al aplicației ESX pentru înregistrarea clienților la sală să funcționeze 100%, simplu, printr-o singură atingere.

O altă provocare a fost creșterea rețelei de săli, astfel încât să avem parteneriate și cu centre sportive mari, cunoscute, dar să nu fim forțati să creștem prea mult prețul abonamentului, menținând un gross margin care să ne permită dezvoltarea. Pe de altă parte, este colaborarea cu sălile mici, care au un spațiu limitat și perioada de distanțare socială nu le permite să aibă în sală decât un număr mic de persoane.

Pandemia a adus alte provocări și mai mari. A trebuit să ne recalculăm bugetele astfel încât să putem susține cheltuielile interne și cu echipa până la redeschiderea centrelor sportive. Am fost nevoiți să înghețăm sau să mutăm valabilitățile abonamentelor active, având în vedere ca sistemul este automat, recurent.

Cum ați depășit perioada pandemiei care a afectat puternic industria sportivă?

Am fost primii din țară care au lansat programe de antrenament, acasă, live, cu antrenori, în mai puțin de 48 de ore. Împreună cu întreaga echipă am reușit să avem peste 10 tipuri de antrenamente cu antrenori diferiți, live în platforma noastră: atât în aplicație cât și pe website, care să acopere un program de 5/6 ore de antrenamente/zi, 7 zile din 7.

Am gândit și planificat o eventuală pivotare spre un shop online cu produse, în cazul în care starea de urgență s-ar fi prelungit pe o perioadă de peste 6 luni.

A crescut/ scăzut interesul românilor pentru fitness în perioada pandemiei? Cum s-a schimbat comportamentul acestora?

Piața de fitness din România a ajuns la 500 milioane de euro/an, o creștere cu aproximativ 15% constantă, în ultimii 12 ani. Comparând cu alte piețe europene, valoarea pieței locale este încă mică. De exemplu: Bulgaria atinge 650milioane euro, Ungaria – 750 milioane de euro, Polonia – 1,1 miliarde euro, Franța, Spania, Italia – aproape 3 miliarde euro, iar Anglia, Germania peste 5 miliarde euro.

Dacă ne uităm la americani, 5 oameni din 20 practică în mod regulat o activitate sportivă, pe când în Romania doar 1 din 20.

Totuși, după pandemie, interesul pentru sală a crescut pentru că lumea nu a mai făcut sport, nu a mai ieșit din casă, a crescut nivelul de stres, iar îndreptarea către sălile de sport a devenit tot mai necesară.

Am observat că majoritatea preferă sa meargă totuși la sală pentru că beneficiază de o diversitate mai mare de aparate, de tipuri de activită și și antrenamente față de acasă, unde spațiul este mai restrâns și echipamentele/accesoriile sportive limitate.

În plus, ei nu mai urmăresc doar mișcarea, vor să se încarce și cu energia oamenilor din jur, a grupurilor de acolo, să schimbe mediul de acasă. Prin urmare, românii sunt mai motivați să facă mișcare când merg la o sală decât dacă fac sport acasă, spre deosebire de anii trecuți.

Cum vedeți evoluția business-ului în 2021?

În primul rând, vrem să acoperim toată țara prin colaborarea cu 80% din cluburile sportive, pentru a putea aduce tot mai mulți români mai aproape de sălile de fitness și de sport.

Lucrăm la lansarea unui upgrade mai mare al aplicației și website-ului pentru a îmbunătăți experiența consumatorului cu aplicația ESX, regândim tot sistemul, care ne va permite să avem parteneriate cu mai multe centre sportive mari din țară, vom avea pachete cu posibilitatea de a testa 7 zile, gratuit, abonamentele ESX pentru membrii noi.

Luăm în calcul chiar și pachete cu asigurare în caz de accidente la sală sau garanție de retur al abonamentului, în cazul infectării cu virusul SARS CoV2.

La câte abonamente vreți să ajungeți anul acesta?

Estimăm că vom încheia anul 2021 cu aproximativ 100.000 de abonamente vândute, dublu față de ce avem în prezent, cu 700.000 de intrări la sălile partenere și peste 50.000 de conturi create.

Care sunt beneficiile abonamentelor la sală cu aplicația ESX?

Cu ajutorul aplicației ESX, disponibilă atât pe Android, iOS și Huawei clienții pot intra la oricare dintre sălile incluse în abonament - aproximativ 250 în toată țara - și le pot schimba după bunul plac.

Pe lângă intrarea la săli, oferim oamenilor zeci de antrenamente pentru acasă și diverse

programe educaționale de fitness și nutriție.

Printre alte beneficii sunt și reînnoirea automată, cu posibilitatea de a întrerupe abonamentul oricând, cu un click. Dacă nu folosești abonamentul în primele 10 zile, ne anunți și primești banii înapoi fără nici o explicație. Economisești, plătind mai puțin decât pe un abonament obișnuit la o sală.

Cum vedeți dezvoltarea business-ului în anul 2022?

Vrem să adăugăm pachete noi cu programe de nutriție personalizate cu peste 2.000 de rețete, peste 100 de filtre, liste de cumpărături, etc. Dar și pachete noi de antrenamente personalizate pentru fiecare user, de fiecare dată când întră în sală. Vom ști când, unde și a câta oară merge la sala respectivă și îi vom oferi informații exacte despre programul lui de antrenament din momentul respectiv.

În plus, vom avea pachete destinate companiilor, care să poată oferi abonamentul ESX ca un beneficiu la pachetul salarial.

Care este strategia companiei pe termen scurt, în următorii 5 ani pentru a ține pasul cu evolutia tehnologiei și noile cerințe de consum?

Vrem să integrăm inteligența artificială și machine learning pe bazele de date, cu stilul de viață și comportamentul clienților noștri astfel încât să le putem prezice posibile boli, în funcție de istoricul medical, alimentație, structura corpului, etc.

Vrem să lansăm programe educaționale complexe, personalizate pentru fiecare client ESX, programe automatizate, de time management, motivaționale, cu antrenamente și nutriție.

Pentru sălile partenere vrem să dezvoltăm CRM-ul actual, cu diverse rapoarte/ preconizări/ facturări automate pentru intrările de la abonamentele ESX, cu știri din industrie și chiar sfaturi de business care să îi ajute să își crească afacerile.

În funcție de rezultatele analizelor de piață pe care le vom face anul acesta și în funcție de viitorii investitori din bord, vom stabili strategia de extindere internațională Dacă vorbim de alte continente vizăm California - acolo a fost lansat, în premieră, primul sistem asemănător cu ESX ca și model de business, iar dacă privim către Europa, vizăm Spania, Franța, Italia, Polonia, Ungaria și Bulgaria.

Profil Andrei Trofin, CEO & Founder ESX

Andrei Trofin a crescut într-o familie de antreprenori, ceea ce l-a determinat să aleagă același drum și nu se vede făcând altceva. Până la 33 de ani a terminat 2 facultăți, a construit de la zero 4 companii în 14 ani de antreprenoriat, dintre care cu două a eșuat, iar din una a făcut exit. Ca antreprenor, a gestionat peste 100 de angajati și a atras venituri cumulate de peste 10 milioane de euro.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri