O știi pe aia cu “dacă muncești mult și nu faci rău… până la urmă vei avea succes”? Este bine să o spunem copiilor, dar după ce trecem de petrecerea de 20 de ani… nu mai putem să fim atât de inocenți în gândire.

Opinie scrisă de Răzvan Căzănescu, fondatorul TBF.

Este plină lumea de oameni care muncesc din greu o viață și nu sunt atinși nici măcar o dată de mângâierea dulce a succesului. Fie ea măsurată în bani, relații, contribuție… sau spiritualitate.

Știu că nu este un adevăr popular… însă nici nu am ca obiectiv să câștig vreun concurs de “Miss Antreprenor” așa că uite ”cei 2 cenți ai mei”...

Există 3 lucruri importante pentru succes (și doar 2 sunt în puterea ta):

Retail jobs
  • multă muncă
  • munca potrivită
  • și noroc

Multă muncă... știe toată lumea. Munca potrivită… mai puțini. Cum spune un prieten bun… “mulți aleargă cu entuziasm în direcția greșită”.

Dar al treilea este norocul. Și da… munca grea și consecvența ne măresc șansele pentru a “călca” în noroc. Însă nu ne garantează asta. Toate studiile arată că norocul este o parte importantă în succes.

De ce îți spun toate astea? Poate crezi că am intrat într-o companie care vinde antidepresive și vreau să îmi cresc vânzările…

Nu prea…

Citeste si:
Val de noi companii pe BVB, dar nu toate au îndeplinit visele de...
Val de noi companii pe BVB,...

Îți spun toate astea pentru a nu fi unul dintre cei care se bat cu pumnii în piept că ei au muncit din greu, și au pierdut nopțile, și s-au chinuit… și de aia au succes. Iar în consecință… ceilalți au fost niște leneși.

Lucrurile nu sunt chiar așa. Toți care am simțit bucuria succesului, am trecut prin lucruri grele. Nu ești special. Însă mai sunt de sute de ori mai mulți… care au trecut prin dureri mai mari ca noi… însă nu au avut acel dram de noroc.

Fii înțelegător cu ceilalți chiar dacă sunt momente în care ai impresia că tu ești stăpânul adevărului.

Fundament scris de un om care și-a creat vânătăi, câțiva ani de zile, de la cât s-a bătut cu pumnii în piept.

Citeste si:
Un start-up estonian a câștigat competiția Spotlight 2021
Un start-up estonian a...

Rulează maximum 80% din business prin furnizori principali. Restul prin furnizori de backup

În prea multe companii văd că au un singur furnizor principal pe o materie primă sau serviciu important. Spun că așa este bine pentru că primesc mai multe avantaje. Discounturi, termene de plată mai lungi, personalizări… etc.

Și pe de o parte este adevărat.

Însă ai primi aproape toate acele avantaje și dacă ai rula 80-90% din acea materie primă sau serviciu prin acel furnizor.

Asta îți permite să faci business cu cel puțin încă un furnizor pentru restul de 10-20%. Și da… te va costa mai mult… însă volumul este mic așa că nu îți va crea o problemă mare de profitabilitate.

Însă îți va oferi siguranță. Muuuultă siguranță.

Atunci când afacerile se bazează pe un singur furnizor principal… sunt la mâna acestuia. Dacă se trezesc să mărească prețurile mâine… ești nevoit să accepți. Dacă intră într-un blocaj… nu mai ai ce să vinzi. Dacă scad calitatea… va trebui să te rogi de ei să rectifice… și de multe ori nu o vor face.

Însă… atunci când rulezi 10-20% din business printr-un alt furnizor, ai mereu un backup. Un furnizor cu care ai deja contract. Ai deja o relație cu el.

Prea multe companii se trezesc doar în ultimul moment că au nevoie de un alt furnizor. Iar atunci când pleacă la negociat cu lanțul de gât… de cele mai multe ori pierd. Mai ales că sunt cazuri în care schimbarea unui furnizor poate să dureze luni de zile.

Niciodată nu rula o materie primă importantă (sau serviciu) printr-un singur furnizor. Te expui unui risc astronomic.

Sursa foto: Razvan Căzănescu
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Răzvan Căzănescu
Răzvan Căzănescu (fondatorul TBF) a fost implicat în sute de companii din postura de consultant, partener, investitor sau fondator. A dublat companii de milioane de euro în doar 3 luni și a dus startup-uri la peste un milion de euro în primul an de activitate. Nu este trainer sau speaker și nici nu pretinde să fie. Este antreprenor. A creat companii. A condus companii. A crescut companii.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri