Nicoleta Pițur își începe ziua cu o cafea bună din care soarbe încet cât stă cu nasul în primele știri ale zilei, din presa economică. „Un obicei pe care l-am deprins în cei 2 ani de studiu în Asebus. Consider că un specialist care lucrează cu companiile și pentru companii trebuie să înțeleagă mediul economic, să fie la curent cu schimbările care influențează deciziile de business”, crede ea.

La 8, 8:30, Nicoleta Pițur își salută colegii de la ING și își începe ziua cu spor și energie. Orele trec rapid, iar ceasul bate ora 17:00, adică momentul în care primul job al Nicoletei se încheie. După o zi plină de ședințe cu colegii și activități în cadrul băncii, atenția sa se mută pe proiectele extra din bancă în care se implică. Fără doar și poate, cele de la Startarium sunt proiectele ei de suflet, pe care nu le lasă niciodată neterminate.

Startarium e unul dintre principalele programe ING din aria de sustenabilitate, fondat în 2016 de Impact Hub și ING, între cele mai longevive colaborări din România, în sfera socială.

Pentru că îi place „să crească” oameni, Nicoleta Pițur și-a donat peste 100 de ore de voluntariat pentru antreprenori, din dorința de a-i ajuta și de a nu-i lăsa să iasă pe ușă cu vreo nelămurire. Activitatea de la Startarium RE:BUILD, programul care a susținut 150 de antreprenori și afacerile lor, prin consultanță de business, mentorat și resurse în valoare de peste 150.000 euro, o face pe Nicoleta să simtă că iubește ceea ce face pentru cei din jurul său.

Retail jobs

Antreprenorii la început de drum sunt cei mai optimiști oameni, spune Nicoleta Pițur care este de părere că afacerile născute în pandemie sunt mai conectate la realitate și reușesc să identifice oportunitățile apărute din necesitățile acestei perioade. Asta nu îi scutește, însă, de problemele concrete care apar, în mod firesc și pe care e nevoie să le iei pe rând și să le așterni pe foaie ca să vezi ce e de făcut mai departe.

Am văzut câtă nevoie de informație este în aceasta piață a întreprinderilor mici si cât de mult apreciază antreprenorii informația de calitate și valoarea adăugată a discuțiilor concrete - cu pixul pe hârtie, cum îmi place mie să spun. În consultanță e ca la doctor. Antreprenorul spune ce îl doare și, ulterior, încercăm sa găsim soluții practice, dar tratăm tot business-ul, nu adresăm doar problema punctual.

Citeste si:
S-a lansat Startarium FOCUS, o serie de programe de mentorat pentru...
S-a lansat Startarium FOCUS,...

Nicoleta Pițur, expert IMM, divizia Business Banking, ING Bank România

Nicoleta Pițur

Pentru românii care au ales calea antreprenoriatului în aceste vremuri incerte le este cel mai dificil să-și dea seama dacă să continue in direcția actuală a afacerii sau dacă să-și reinventeze complet business-ul. Provocări întâmpină și la nivel de management al costurilor, având dificultăți în gestionarea corectă a stocurilor, a timpilor de încasare de la clienți, dar și a costului resursei umane.

Din discuțiile cu antreprenorii și din analizarea companiilor în aceasta perioadă, Nicoleta spune că probleme sunt și în privința retenției personalului din cadrul unui start-up.

„În funcție de experiența pe care o are antreprenorul ca fondator, conștientizează mai repede sau mai puțin repede care sunt lucrurile pe care le poate face singur și pentru ce sarcini trebuie să apeleze la specialiști. Recunosc că nu am întâlnit până acum antreprenori care să nu se plângă de forța de muncă, mai ales în domenii specializate. De la service-uri auto care caută mecanici/ electricieni, până la companiile de IT care caută specialiști în IT”, explică Nicoleta Pițur.

Citeste si:
Oficial ING: pentru a avea succes în fintech, trebuie să știi la ce...
Florin Ilie, ING Bank: pentru...

„Banii nu sunt un scop, ci o consecință a lucrului bine făcut”

Când decizi să lași totul și să devii antreprenor, banii sunt importanți. O afacere de succes nu se poate construi fără primii tăi bani investiti. Nicio companie nu va putea fi finanțată ulterior dacă fondatorul nu va pune primii bani din propriul buzunar.

Dacă tu ca antreprenor nu ai încredere în start-up-ul tau și nu ți l-ai finanțat, de ce l-ar finanța un terț? (...) Un start-up de finanțat este un start-up în care asociatul a investit în timp și pentru care are un plan de afacere de care se ține, un plan de creștere și de acțiune de care se ține, o echipă pe care se bazează și o soluție/ produs validate de piață (adică are clienți pentru ceea ce face)”, afirmă Nicoleta.

În funcție de domeniul de activitate, pe piață există bani „free” (de la competiții sau din granturi nerambursabile). Aceștia sunt cei mai buni, explică expertul de la ING, chiar dacă nu sunt cei mai mulți, însă pot ajuta semnificativ un start-up pentru a se dezvolta în primă fază.

Citeste si:
TOP cei mai bogați oameni din lumea cripto
TOP cei mai bogați oameni din...

Desigur, multe discuții se învârt în jurul banilor și a costurilor, însă banii nu sunt singura resursă care contează. Pentru cei aflați la început de drum este esențial să capete încredere în ei și să caute resursele educaționale potrivite pentru a se autoeduca, cât și pentru a deprinde permanent lucruri noi.

Tinerii să nu încerce niciodată să se asocieze cu cineva doar pentru banii pe care acea persoana i-ar aduce in companie. Cele mai importante lucruri sunt altele: accesul la piețe noi, cunoștințe, lucruri concrete care să ajute compania sa crească. Banii vor veni, dar nu ca scop, ci ca o consecință a lucrului bine făcut.

Nicoleta Pițur, expert IMM, divizia Business Banking, ING Bank România

Deși a acumulat o experiență de peste două decenii în oferirea de servicii de strategie și consultanță financiară și patru ani de voluntariat în consultanță și mentorat, Nicoleta spune că a plecat și ea acasă cu multe lecții învățate de la micii antreprenori. În tot acest timp a realizat că indiferent de expertiza pe care o ai, trebuie să stai și să asculți până la capăt ce are de spus clientul din fața ta.

Citeste si:
Analiză SanoPass: Care au fost cele mai accesate servicii medicale...
Analiză SanoPass: Care au...
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri