Viziunea lui Horia Manda se concretizeaza: viitoarea Patria Bank va face business acolo unde marile banci se gandesc sa renunte. Matca, Dabuleni sau Fierbinti pot deveni centre de profit

Viitoarea Patria Bank, institutie rezultata din fuziunea Bancii Carpatica cu Nextebank, care din martie a operat sub brandul Patria Bank, va ataca puternic segmentul low mass market, in special in zona rurala si urbanul mic, 35% dintre unitati urmand sa opereze in localitatile sub 50.000 locuitori. In zona corporate, Patria Bank pastreaza focusul si expertiza pe microfinantare a Nextebank si Patria Credit, urmand sa crediteze in general afaceri pana in 5 milioane de euro, dar si segmentul small-corporate (pana in 30 mil. euro)

“Noua banca va fi prezenta in orasele mici precum Dabuleni, Negresti Oas, Borsa, Izbiceni, in Matca sau Vatra Dornei, localitati in care putine banci se indreapta. Concuram acolo doar cu CEC-ul, iar BCR sau BRD mai apar uneori”, a declarat intr-un interviu pentru wall-street.ro Tica Dumitru (foto), Director Directia Retail in cadrul Patria Bank .

Principalul atu pentru atingerea obiectivului de incluziune financiara il reprezinta parteneriatele si canalele alternative, Patria Bank urmand sa beneficieze in aceste zone ocolite in general de marile banci de o serie de parteneriate (Vodafone M-Pesa, Posta Romana), dar si de brokeri si forta mobila de vanzari.

“Ne uitam si catre alti parteneri astfel incat sa ne crestem prezenta, si nu vorbim de prezenta doar pentru incasarea de rate, ci ne gandim si la vanzarea, promovarea si efectuarea de servicii bancare prin personalul si locatiile acestor parteneri”, a precizat Tica Dumitru.

De altfel, cu acest scop, Patria Bank a dezvoltat si aplicatia Patria IBA (Internet Banking Asistat), aplicatie care ofera posibilitatea de a fi externalizata, astfel incat clientii pot veni la partenerii respectivi, isi pot face tranzactiile printr-un operator, autentificandu-se doar pe baza de semnatura biometrica.

Citeste si:
CEO Ebury, despre impactul pe care il are fintech-ul pe piata HR
Un start-up fintech...

“Avem un control sporit in aplicatie, intrucat operatorul partenerului respectiv nu poate accesa baza de date cu informatii despre client decat in prezenta clientului si asta ne confera mobilitate si posibilitatea de a creste”, a explicat Dumitru, mentionand totodata ca Patria Bank are deja aprobarea de la BNR pentru externalizarea IBA catre Posta Romana.

Dupa cum anunta Horia Manda intr-un interviu acordat Wall-Street.ro, banca rezultata din integrarea celor 3 institutii (Nextebank, Patria Credit si Banca Carpatica) trebuie sa valorifice expertiza si pozitia de lider pe zona microfinantarilor a Patria Credit, cat si potentialul de a penetra mediul rural in urma parteneriatului cu Posta Romana.

La acest capitol, oficialii Patria Bank au mentionat ca parteneriatul cu Posta Romana va deveni operational anul viitor, acum fiind in faza de fine tunning pe contract, dar odata activ va deschide o fereastra de oportunitate catre segmentul nebancarizat, adica peste 40% din populatia tarii.

“Poti sa dai sansa populatiei nebancarizate sa foloseasca produsele si serviciile bancare, inclusiv sa contracteze credite, daca ai un punct de comunicare si de vanzare cu ea. Dincolo de ce ne ofera Carpatica ca retea de sucursale, strategia Patria inseamna parteneriate, astfel incat sa putem penetra absolut toate zonele rurale si din urbanul mic”, a explicat si Codrut Nicolau, Director Relatii Comerciale in cadrul Carpatica Bank.

Citeste si:
Povestea romancei care elimina granitele in sanatate pentru pacienti
Povestea romancei care...

Pe langa prezenta fizica in orase precum Dabuleni si Matca, Patria Bank vizeaza parteneriate zonale, in raza de 25-30 km fata de aceste localitati, fiind vizate primariile, retailerii mici si chiar bibliotecile, astfel incat clientul sa nu fie nevoit sa se deplaseze la banca pentru a rambursa un credit sau pentru o depunere in contul curent. Banca va oferi insa si solutii moderne de tranzactionare la distanta.

Internet si mobile banking-ul vor fi adaptate sa raspunda in primul rand nevoilor de baza ale clientilor din cea de-a doua Romanie. Nu vrem sa intram intr-o competitie cu ING pentru clientii foarte sofisticati, dar avem servicii si pentru ei - Tica Dumitru

In ianuarie, viitoarea Patria Bank va avea 111 unitati, in 75 de localitati. Banca va fi prezenta in toate orasele cu peste 100.000 locuitori si, selectiv, in orasele intre 50.000 si 100.000 locuitori. 40 de unitati vor fi insa in orasele mici, sub 50.000 de locuitori. In Bucuresti, Patria va avea 16 sucursale.

Tica Dumitru a precizat ca in procesul de reorganizare desfasurat in Carpatica s-a tinut cont de potentialul localitatii, nu de profitabilitatea sucursalei, pentru ca, la un raport loan to deposit atat de jos, pe care l-au descoperit in sucursalele Carpatica, nu poate fi inca vorba de profitabilitate.

Citeste si:
Cine sunt cei peste 40 de specialisti care vin la Future Banking
Future Banking 2019: cine...

Produsul strategic pe retail: creditul negarantat, cu avantaj competitiv pe venitul minim

Daca in ceea ce priveste strategia pe corporate lucrurile sunt clare, Patria Bank urmand sa joace agresiv, ca si pana acum, in zona microfinantarilor (afaceri sub un milion de euro) si a IMM-urilor (1-5 milioane de euro), pe retail provocarile sunt mari.

Potrivit sefului diviziei de retail, produsul strategic este creditul de consum negarantat, unde banca incearca sa capitalizeze avantajul competitiv oferit de venitul minim de 500 lei, care o plaseaza in competitie cu multe IFN-uri ce activeaza in zonele in care bancile mari prefer sa nu crediteze

“Ne dorim sa ne adresam clientilor trecuti de 30 de ani si cu veniturile intre 500 si 3500 de lei. Ne ducem si mai sus, dar in urbanul mic acesta este segmentul targetat de noi. Desi creditam persoane cu venituri mici, asta nu inseamna ca ne vom asuma costuri suplimentare, pretul produsului urmand sa fie calculate in functie de profilul de risc al clientului”, subliniaza Tica Dumitru, precizand totodata ca riscurile pot fi tinute sub control prin interviuri telefonice si prin sistemul fortei de vanzari de a fi aproape de client.

In ceea ce priveste volumul creditarii, care la Carpatica a avut de suferit in ultimii ani, Codrut Nicolau mentioneaza ca “activitatea a inceput sa creasca din septembrie, cand s-au mutat in Carpatica o parte din oameni (specialisti in vanzari), dar este departe de potential”.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Succese »



Citeste si
10 "inamici" ai bancilor, alesi in functie de tara de origine
Setari Cookie-uri