15 Februarie 2017

Pietrele de incercare pentru fondatorii pufuletilor Gusto: expansiunea internationala si personalul



Eliodor Apostolescu, co-fondator PhoenixY, firma care produce si comercializeaza pufuletii Gusto, a punctat pentru Wall-Street.ro cele doua provocari majore cu care s-a confruntat anul trecut: lansarea Gusto ca brand international pe pietele externe si problema personalului, in conditiile in care exodul romanilor a redus foarte mult baza de recrutare a companiilor romanesti.

Anul trecut firma PhoenixY a incheiat cu afaceri de 21,2 milioane euro, in crestere cu 2 milioane de euro fata de 2015, in timp ce profitul a fost de aproximativ 2,5 milioane euro.

„Aceasta crestere a fost sustinuta de export si dezvoltarea noilor game de produse. Am lansat cateva produse de mare importanta pentru noi precum Pufuletii ECO, noua categorie de produse drajeuri. Cea mai mare provocare a fost sa lansam Gusto ca brand international pe pietele externe, unde ni se oferise pana acum doar varianta de a lucra sub marci proprii ale diferitilor retaileri. Astfel, prin lansarea brandului Gusto pe pietele externe ni se deschid noi usi pentru expansiunea internationala a companiei noastre”, a explicat Eliodor Apostolescu.

A doua mare „confruntare” a anului trecut, asa cum o numeste Apostolescu, a fost gasirea fortei de munca. In prezent, numarul total al angajatilor companiei este de 315, dintre care 220 lucreaza in productie.

„Faptul ca somajul in Romania este redus si exodul romanilor in strainatate a continuat anul trecut a redus foarte mult baza de recrutare a companiilor romanesti. S-a creat, in acest fel, o concurenta reala intre angajatori pentru a recruta salariatii buni. In ceea ce ne priveste, pentru a pastra angajatii buni si pentru a recruta noi angajati cu valoare peste medie am creat un nou sistem de evaluare a performantelor individuale pe care l-am conectat direct la salarii. Acest nou sistem a prevenit fluctuatiile de personal, ba chiar am devenit foarte atractivi ca angajator, primind zilnic 5-10 cereri noi de angajare”, a spus Apostolescu.

Pe termen mediu si lung insa solutia pe care o vad proprietarii companiei este cresterea permanenta a nivelului de tehnologizare al echipamentelor si a nivelului de calificare a personalului.

„Acest lucru va conduce la o productivitate ridicata ce va permite acordarea unor salarii mari, si, deci, stabilizarea personalului. Astfel, obiectivul pe care ni l-am propus este ca in trei ani nivelul salariilor Phoenixy sa fie atat de ridicat incat niciunul dintre angajatii nostri sa nu mai fie tentat sa plece la lucru in strainatate. O mare realizare pana in acest moment este ca niciun salariat nu a fost tentat sa plece de la noi catre o alta companie din Romania, standardele noastre de munca si de resurse umane fiind clar superioare”, a punctat co-fondatorul PhoenixY.

In fabrica din Baicoi au fost produse anul trecut peste 200 de milioane de pungi. 35-40% din productie merge spre export.

Compania PhoenixY produce pufuletii Gusto inca de la jumatatea anilor `90 si exporta in prezent in peste 20 de tari, din Europa, dar si in Dubai, Statele Unite, Australia, Noua Zeelanda sau Indonezia. Astfel, pufuletii Gusto se regasesc pe rafturile marilor retaileri internationali, precum Spar, Aldi, Norma, Carrefour, Auchan, Rewe, Metro sau Edeka.

„Anul acesta vom intensifica eforturile de crestere in pietele unde avem o prezenta buna, astfel ne vom consolida pozitia. In plus, vrem sa ne extindem in cel putin trei noi tari”, a spus Apostolescu.

Pe lista de investitii se regasesc in acest an si dezvoltarea gamelor de pufuleti prin introducerea a cel putin zece sortimente noi, intrarea pe nisa gustarilor dulci cu 12 noi produse, extinderea flotei de camioane si a liniilor de transport. Bugetul total de investitii este de aproximativ trei milioane de euro.



Citeste si