LPP Fashion, grupul de moda care detine pe plan local branduri Reserved, Mohito, Cropp, Sinsay si House, va incheia anul cu afaceri de 35 milioane euro, dupa ce in primele noua luni ale anului a vandut haine in valoare de 25 milioane de euro, estimeaza Alina Bistreanu, director LPP Romania.

Initial, targetul retailerului polonez pentru Romania prevedea aceeasi cifra de afaceri, insa includea si deschiderile de magazine. La inceputul anului, Alina Bistreanu declara intr-un interviu acordat wall-street.ro ca planuiesc zece noi magazine pentru 2017, insa de-a lungul anului doar unul singur a fost confirmat.

Desi a deschis un singur magazin de 4.000 metri patrati sub brandul Sinsay, afacerile retailerului pe plan local au prosperat. In primele noua luni ale anului, magazinele LPP Romania au inregistrat vanzari de 25 milioane euro, iar pentru ultimul trimestru al anului sunt asteptate vanzari similare, mai ales ca in perioada sarbatorilor vanzarile cresc.

“Cel de-al treilea trimestru pe care l-am inchis ne-a adus o cifra de afaceri de 25 de mil euro, cu aceeasi cifra am inchis 2016. Pentru 2017, cred totusi ca vom atinge targetul de 35 de milioane, poate chiar il vom depasi”, a declarat Alina Bistreanu.

“Am deschis un singur magazin din motive care tin mai mult sau mai putin de noi si nu din aspecte financiare. Ne dorim in continuare sa dezvoltam piata din Romania, dar este dificil: oportunitatile pe care piata de retail le ofera in momentul de fata nu sunt multe: metri patrati construiti si livrati in piata de retail sunt extrem de putini”, a explicat directorul LPP.

Citeste si:
Cum ameninta politicul si legislativul o piata de peste 17 mld. euro
Instabilitatea politica si...

Suprafata totala pe care LPP Romania o dezvolta este intre 3.500 – 4.500 metri patrati, ceea ce reprezinta 10% din suprafata medie a unui centru comercial. “Sa gasesti disponibilitate de spatiu intr-un centru comercial este de multe ori aproape imposibil mai ales ca noi targetam centrele performante, iar daca un centru are disponibilitate 10% din suprafata asta inseamna ca nu mai este unul performant”, explica aceasta.

Posibilitatile deriva din oportunitatile de extindere a centrelor comerciale existente. “Asta incercam sa facem, dar lucrurile nu se intampla atat de repede pe cat ne-am dori noi si atunci trebuie sa ne adaptam la oferta din piata”, mai spune Alina Bistreanu.

Vanzari 2017 LPP Romania

Cel mai performant brand din cadrul grupului, raportat la vanzarile generat este Reserved, brandul fanion al LPP, care detine peste 60% din cifra totala. Insa raportat la performanta pe metru patrat, brandul Mohito intrece Reserved.

Cele mai mari vanzari se inregistreaza in Bucuresti, datorita puterii de cumparare dar si faptului ca LPP detine 16 magazine, jumatate din numarul total, in Capitala. “ Tot pe aceeasi linie as pune si Clujul, a crescut si creste fOARTE mult, rezultele pe care le obtinem in momentul de fata in Cluj sunt egalabile cu cele din Bucuresi, desi suntem prezenti doar cu Reserved si Mohito in Cluj”, a mai declarat Alina Bistreanu.

Citeste si:
Ce afaceri au cei mai mari retaileri romani de incaltaminte
Piata locala de incaltaminte,...

In ceea ce priveste mediul online, retailerul polonez a intrat in hora eCommerce-ului la finalul anului 2015 cu magazinul online Reserved; celelalte branduri s-au dus in online in cursul anului trecut.

“Ca performanta globala este una foarte buna, uimitor de buna, mi-e greu sa spun pentru fiecare brand in parte pentru nu am termen de comparatie de un an, doar pentru Reserved, care a vandut in 2017 de cinci ori mai mult decat in anul anterior”, spune Alina Bistreanu.

Business-ul online detine in momentul de fata o pondere de 12%, de patru ori mai mare decat in 2016, cand reprezenta 3% din cifra de afaceri totala a LPP Romania. “Vorbim de rezultele la noua luni, creste extraordinar de mult, in contextul in care business-ul nostru brick and morter nu este deloc afectat negativ, ba din contra creste la fel de mult”, mai spune aceasta.

Valoarea bonului mediu in magazinele LPP este in acest an de aproximativ 40 de euro, in crestere cu 25% fata de anul trecut.

Citeste si:
Cat profit se poate obtine dintr-o campanie prin SMS
Cat profit se poate obtine...

Productie de haine in Romania

Una dintre modalitatile prin care retailerul polonez incearca sa tina piept concurentei acerbe din industria de moda este prin productia si aducerea hainelor cat mai rapid in magazine. In momentul de fata, LPP realizeaza productia de haine in cateva tari din Europa si Asia, insa planurile de viitor includ productia si in Romania.

"Industria in care noi activam este de fast fashion, prin definitie trebuie sa fim fast, desi daca ne raportam la termeni actuali, ca sa poti sa rezisti intr-o astfel de piata competitiva si sa faci performanta trebuie sa fii the fastest. Si cred ca astazi ar trebui sa o redenumim industria the fastest fashion. In cadrul LPP, incercam sa analizam, sa ascultam si sa intelegem clientul, dar si sa scurtam foarte mult timpul de productie astfel incat sa aducem in timp real acel produs din tendinte in magazine, iar consumatorul sa sa ne prefere pe noi", spune Alina Bistreanu.

Pe langa cele doua mari colectii de sezon, in cadrul magazinelor detinute de LPP, colectiile de haine sunt divizate si se schimba saptamanal. Insa polonezii isi doresc sa fie si mai rapizi si vizeaza sa produca haine pe plan local. "Si cand spun local, ma refer in mod special la Europa. Strategia noastra de grup este sa incurajam productia in Polonia si in alte tari europene in care suntem prezenti. In Romania inca nu avem productie, dar cel mai probabil vom incepe si aici sa realizam imbracaminte. Luam in calcul aceasta varianta, analizam oportunitatile pe care le ofera piata pentru a le produce in Romania", a declarat Alina Bistreanu.

Cum vede directorul LPP Romania evolutia pietei romanesti de fashion: vom asista la o scadere a consumului de fashion? ”Cred ca in general noua romanilor ne place foarte mult moda, iar cifrele LPP si ale colegilor din retail confirma acest lucru. Nu cred ca va scadea apetitul pentru consum in Romania, in ce directie se vor duce, vor cumpara mai mult online sau offline, din nou imi este destul de greu sa prezic in momentul de fata insa consider ca retailul de tip brick and morter, cel putin de fashion, nu va disparea. Este destul de dificil daca nu cunosti brandul si masurile sa achitionezi online. Desigur, online-ul ofera posibilitatea de a proba, returna, insa atunci cand esti constrans de factorul timp si ai nevoie de un produs intr-o ora, cred ca offline-ul combate online-ul pentru ca in momentul de fata nu exista posibilitatea logistica sa poti sa livrezi un produs atat de repede, acum”, incheie Alina Bistreanu.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Succese »



Citeste si
Koton deschide primul magazin din Oltenia. Unde este localizat