19 Mai 2017

Franke are un buget de 400.000 de euro si vrea sa ajunga la 25 de showroom-uri la nivel national



Franke Romania, care face parte din divizia Kitchen Systems Group a Franke Artemis si unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata produselor incorporabile, vrea sa deschida in acest an inca sase noi showroom-uri, dintre care unul in Bucuresti si restul in alte mari orase din tara, a spus Florin Porojan, cel care conduce business-ul local din anul 2009.

Franke a raportat anul trecut la nivel local un avans de 20% al afacerilor, la peste 45 de milioane de lei, si estimeaza o crestere similara pentru acest an, pe fondul deschiderii celor sase noi showroom-uri si a cresterii suprafetei de depozitare. In prezent, compania detine o retea de 19 locatii, in Bucuresti, Brasov, Cluj, Ploiesti, investitia medie – doar in locatia propriu-zisa – ridicandu-se la minim 20.000 de euro, a detaliat Florin Porojan.

“Un singur showroom va fi in Bucuresti, restul in afara, in principalele orase din tara. Tintim resedintele de judet, ne uitam la potentialul economic al zonei. Bugetul de investitii pentru acest an vizeaza atat extinderea retelei de showroom-uri, cat si largirea spatiului de depozitare, de la 4.000 mp la 4.400 mp. Vorbim de 400.000 de euro. Depozitul este pe Soseaua de Centura, pe o suprafata totala de 12.000 mp”, a spus Porojan.

Produsele vandute in Romania sunt importate din tari precum Italia, Slovacia, Marea Britanie, Turcia, Germania, respectiv China (aparate de aer conditionat). La nivelul Europei, producatorul detine in jur de 70 de fabrici.

“Livram prin showroom-uri, prin retelele DYI (Dedeman, Brico Depot, Prakktiker), suntem prezenti si in Carrefour, reteaua Mobexpert, in magazine online. Ar fi o pondere in vanzari de 45% showroom-uri, 45% DYI, 10% online”, puncteaza directorul general Franke Romania.

Compania, care detine o pondere de 8% din piata produselor incorporabile, inregistreaza cele mai mari vanzari pe zona sistemelor complete de bucatarie, chiuvete din materiale compozit, insulele de mijloc pentru bucatarii. “Zona de real-estate va influenta abia din acest an business-ul nostru, in conditiile in care noi suntem in partea finala a unui proiect”, adauga Florin Porojan.

Principalii competitori ai companiei sunt nume precum Miele sau Siemens.



Citeste si