Turistii straini cazati in Romania in primul trimestru au cheltuit in total 1,11 miliarde lei, ceea ce inseamna in medie 2.684,9 de lei de persoana la un numar de 414.000 de turisti, doua treimi dintre acestia venind pentru afaceri, conferinte, cursuri, iar cheltuielile lor s-au ridicat la 711,3 milioane lei, din care jumatate a reprezentat costul cu cazarea, majoritatea preferand mic dejunul inclus, potrivit datelor publicate de Institutul National de Statistica (INS), scrie News.ro.

Calatoriile in scop particular, in care sunt incluse vacantele, sesiunile de cumparaturi, evenimente culturale si sportive, tratamente medicale, vizitarea prietenilor si rudelor sau doar tranzit, au reprezentat 36,7% din numarul total de turisti straini, din care vacantele au avut o pondere de 61,7%.

Jumatate dintre cheltuielile pentru afaceri (54,5%) au fost repartizate pentru cazare, 93,7% dintre turisti preferand mic dejunul inclus.

Turistii au mai lasat 16,5% din banii cheltuiti in restaurante si baruri, iar 12,8% au fost pentru cumparaturi.

Din totalul cheltuielilor pentru cumparaturi, peste o treime au fost pentru alimente si bauturi, iar aproape o treime pentru cadouri si suveniruri.

Turistii straini veniti cu afaceri au dat 64,1% din banii pe transport catre inchirierea de autoturisme, iar cheltuielile pentru bilete de intrare in muzee, obiective turistice, gradini zoologice/botanice au reprezentat 40,5% din totalul cheltuielilor pentru recreere.

Retail jobs

Aproape jumatate dintre turistii straini veniti in Romania si-au organizat sejurul prin agentii de turism, iar 29% pe cont propriu.

Totodata, trei sferturi dintre acestia au calatorit cu avionul, in timp ce 13,1% au venit cu autoturismele proprii.

Sursa foto: Sergey Nivens

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri