Presedintele Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR), Mohammad Murad, a atras atentia, joi, ca gradul de ocupare a hotelurilor din Romania este foarte scazut, de circa 30%, ceea ce creeaza dificultati jucatorilor din sectorul turistic. Patronul sustine ca bugetul alocat de Guvern pentru promovarea turistica a Romaniei in acest an, de 2 milioane euro, este prea mic.

Patronii din turism carora FPTR le reprezinta interesele sustin realizarea unei strategii in turism. „Turismul nu se face de azi pe maine. Avem nevoie de un program, avem nevoie de o viziune si avem nevoie sa fim conectati cu tarile care ne concureaza. Nu putem face strategia de azi pe azi. Este nevoie de adoptarea unei strategii de promovare, pentru ca avem pe ce sa ne bazam”, a spus Murad, la deschiderea Targului de Turism al Romaniei, conform News.ro.

Romania are un mare potential turistic, dar „nu este normal ca bugetul de promovare sa fie de 2 milioane de euro, cat ar fi un buget pentru a promova un salam de vara. Este un lucru trist, dar asa este viziune celor care conduc astazi si au condus pana astazi”, a mentionat Murad. In turismul romanesc sunt peste 160.000 de angajati, iar patroni se plang tot mai mult ca gasesc foarte greu noi angajati, pentru ca nu le pot oferi confortul pe care il cer.

Investitiile totale in industria hoteliera din Romania se ridica la 2-3 miliarde de euro, sustine presedintele FPTR. Acesta considera ca o mare problemia pentru jucatorii din turismul din Romania este gradul de ocupare scazut.

„Nu e normal sa avem cele mai frumoase si cele mai curate hoteluri. Nu ca suntem foarte buni in ce facem, pentru ca ele nu sunt ocupate. Ele au un grad de ocupare foarte mic, 27%-30%. Cu toate astea, mai respiram si putem mai mult”, a smai spus Murad.

Sursa foto: Blaxy.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri