Coronavirusul obligă la valorificarea turismului intern. Mohammad Murad: E necesar să rămână cât mai mulți bani în România

Criza provocată de Covid-19 a schimbat modalitatea de funcționare a business-urilor și a pus la încercare modul de gândire și capacitatea de a se adapta a antreprenorilor. Mohammad Murad, unul dintre cei mai mari investitori în domeniul hotelier și președintele Federației Patronatelor din Turism, consideră că se observă o ameliorare palidă a situației, gradul de ocupare al hotelurilor pe care le deține în București crescând de la 1% la 3%.

”Nu știu dacă oamenii au început să se mai relaxeze sau dacă și-au dat seama că nu pot sta în casă la nesfârșit, pentru că economia trebuie să funcționeze, însă se vede o schimbare în bine. Gradul de ocupare al hotelurilor din București a crescut de la 1% la 3%”, a declarat Mohammad Murad, pentru wall-street.ro.

Deși hotelurile nu au fost închise prin ordonanță de urgență, ci circumstanțele au făcut astfel încât acestea să nu mai aibă motiv de funcționare, momentul 15 mai a reprezentat o mică rampă de relansare pentru hotelieri. Aceștia au trebuit să pregătească instituțiile hoteliere conform noilor reguli de funcționare și să se asigure că unitatea cu pricina respectă normele de igienă și protecție socială.

Plajele din România sunt mici pentru numărul de turiști

Întrebat cum se gândește să primească turiștii în hotelurile sale, Mohammad Murad a declarat că va face tot ce îi stă în putință să respecte indicațiile autorităților, însă nu vrea ca turiștii să se simtă într-un spital.

”Vom lua toate măsurile necesare pentru protecția turiștilor, însă trebuie să ținem cont că este vorba despre o vacanță, nu despre o internare în spital”, a mai spus Murad.

Citeste si:
Mohammad Murad candidează la Constanța, familia Murad își cumpără...
Mohammad Murad candidează la...

Iar pentru acest lucru, hotelurile se vor folosi de terasele pe care le au în dotare pentru a primi turiștii ca pe vremurile de dinaintea pandemiei.

”Ceea ce rămâne încă o problemă nerezolvată este situația plajelor. Noi, hotelierii, avem plaje închiriate, însă o parte din plajă rămâne pentru public. Aceasta este obligația contractuală. Ei bine, plajele acestea au suprafața mult prea mică pentru numărul de turiști. În stațiuni precum Eforie sau Costinești e foarte dificil să impui distanțarea socială pe plajă. Și nu poți refuza turistul”, a explicat Murad.

România se abține în fața turismului de peste granițe

Circulaţia persoanelor între Bulgaria, Grecia şi Serbia va fi permisă de la 1 iunie fără obligativitatea unei perioade de carantină de 14 zile pentru limitarea epidemiei de coronavirus. Va fi nevoie doar de o declaraţie scrisă la frontieră, care să ateste că semnatarul nu prezintă simptome de COVID-19, călătoreşte pe proprie răspundere şi nu este supus carantinei în ţara sa, precum şi de un număr de telefon pentru contact.

La discuții a participat și România, care a decis să nu facă parte din această înțelegere, cel puțin pentru moment.

Citeste si:
Cristian Onețiu, Imperiul Leilor, lansează o colecție de haine...
Cristian Onețiu, investitorul...

Mohammad Murad este unul dintre cei care aprobă decizia autorităților române, deoarece consideră că este foarte important ca românii să valorifice turismul intern.

”Eu salut decizia autorităților române, chiar dacă poate nu este în regulă pentru consumator. Interesul statelor semnatare este să aibă cât mai mulți turiști români pe teritoriul lor. Dacă vedeam la fel de mulți turiști bulgari, sârbi sau greci în România, aș fi fost de acord. Dar în această situație, mă opun”, a comentat Mohammad Murad.

De asemenea, acesta a adăugat trei motive importante pentru care este esențial ca românii să călătorească în interiorul statului, după cum urmează:

  • Siguranța de a călători e mult mai mare la nivel intern,
  • Turismul intern presupune o socializare rezervată, ceea ce ajută la menținerea măsurilor de protecție,
  • E important să rămână cât mai mulți bani în România.

Mohammad Murad a venit în România la vârsta de 17 ani, cu gândul să studieze medicina. A început la Iași, după care s-a mutat la București. A intrat în mediul de afaceri în 1991, începând în domeniul alimentar, iar în 1992 a deschis primul magazin SpringTime. După anii 2000, cele mai multe investiții făcute de Mohammad Murad au fost orientate nu doar către industria hotelieră, ci și către zona imobiliară.

Citeste si:
Ludovic Orban îi roagă pe cetățeni să nu țină cont de deciziile CCR
Orban îi roagă pe cetățeni să...

În 2002, Murad a în­­ființat compania Triumf Construct, după ce îna­­inte cu doi ani demarase deja construcția de lo­­cuințe din zona Șisești, în nordul Capitalei. În perioada 2002-2003, a făcut și primele apartamente turistice de pe malul Mării Negre, situate în complexul Coral Beach din zona Năvodari–Mamaia Nord. În 2005 și-a direcționat aface­rile din industria hotelieră și către București, unde a inaugurat Phoenicia Grand Hotel, din apro­pierea aeroportului Băneasa, în nordul Capitalei, urmat, în 2009, de Phoenicia Aparthotel, în zona rezidențială Băneasa.

Pe fondul crizei din 2008 a apărut Phoenicia Holiday Resort, care avea 420 de apartamente, fiind transformat în hotel de patru stele.

Nu în ultimul rând, investitorul va renova Complexul Amfiteatru-Panora­­mic-Belvedere din Olimp, cumpărat în 2016 de la omul de afaceri Josef Goschy, care va fi reintrodus în cir­­cuitul turistic în iunie 2020.

Sursa foto: Agerpres FOTO

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Citește și
Mii de turiști și sute de mașini pe plajele sălbatice de la Vadu, Corbu
Setari Cookie-uri