Mohammad Murad, hotelier: Autoritățile române tratează turismul cu dușmănie

Restricțiile impuse în urma pandemiei de COVID-19 au pus lacătul pe ușile turismului la începutul anului 2020. Aflată în cădere liberă, fără parașută, industria turismului se zbate, în prezent, să rămână pe linia de plutire. Mohammad Murad, unul dintre cei mai mari investitori în turism și jurat la emisiunea Imperiul Leilor, difuzată pe ProTv, a declarat întru-un interviu acordat wall-street.ro că turismul este tratat cu dușmănie în România, unde autoritățile nu fac nimic pentru a ajuta antreprenorii din industrie. Murad a vorbit și despre două măsuri importante pe care statul român le-ar putea adopta pentru salvarea turismului.

Mohammad Murad, proprietarul lanțului hotelier Phoenicia și președintele Federației Patronatelor din Turism a descris anul 2020 ca fiind unul complicat pentru turism, în general. Cu pierderi de peste 80%, Murad răspunde categoric: e un dezastru în turismul internațional.

Singura speranță pe care am avut-o în 2020 a fost că în 2021 ne va fi mai bine.

Mohammad Murad

Cu toate acestea, investitorul vorbește despre luminița de la capătul tunelului în cazul călătoriilor interne, unde, în România, s-au remarcat muntele și marea. Potrivit unei analize realizate de Bookingham, împreună cu cei de la SRD Media, căutările pe Google pentru litoralul românesc au depășit creșteri de 1,000% în 2020. Datele arată că românii au devenit tot mai curioși să afle mai multe despre hoteluri din stațiunea Olimp și ofertele de cazare pe 2020 din Eforie Nord.

Citeste si:
Murad, despre Imperiul Leilor: E o datorie morală a celor care au...
Mohammad Murad, despre...

Eliminarea voucherelor de vacanță, lovitură sub centură pentru turism

Voucherele de vacanță reprezintă una dintre modalitățile prin care bugetarii își plătesc vacanțele. Dată fiind situația incertă a turismului în plin context pandemic, autoritățile române s-au legat de existența acestor tichete pentru a dinamiza călătoriile la nivel național în 2020. În plus, restricțiile impuse de celelalte state obligau, într-o oarecare măsură, la concedii în România.

Pe 26 martie 2020 a fost emisă o Ordonanță de Urgență care stabilea prelungirea valabilității voucherelor de vacanță, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, până la 31 mai 2021. Din cauza exploziei de infectări în România și a posibilității reduse de a rezerva o vacanță pe fondul restricțiilor de la acea vreme, Executivul a decis, la 28 noiembrie, ca valabilitatea tichetelor de vacanță emise în 2019 şi în 2020 să fie prelungită până la data de 31 decembrie 2021.

Ei bine, la început de an, în plină prezentare a bugetului pentru 2021, noul Guvern a stabilit ca aceste vouchere să fie eliminate, pentru a asigura o ”brumă” de venit schemei financiare gândite pentru anul în curs.

Vestea nu a fost primită cu bucurie de reprezentanții industriei turistice, care au acuzat autoritățile române de instabilitate legislativă și de indiferență la adresa sectorului.

Citeste si:
Oficial din sănătate:Pacienții nu sunt în siguranță fără...
Președintele Autorității...

Cea mai proastă decizie din ultimii cinci ani”, spune Murad, care precizează că statul ignoră antreprenorii din domeniu.

”Nici nu pot spune că turismul este tratat cu indiferență, e mai mult de atât, e dușmănie. Practic, e ca și când cineva ar fi scos o perfuzie de la un om aflat în comă”, a declarat omul de afaceri.

În acest sens, Murad atrage atenția și asupra faptului că amenzile aplicate, în 2020, în sectorul HoReCa au fost mai mari decât cele date în 2019, un an favorabil economiei.

Ce ar trebui să facă statul român pentru turismul intern

Antreprenorii din sectorul turistic au înaintat solicitări și diverse scrisori autorităților române pentru a regândi această decizie, însă nu au primit răspunsuri sigure.

Citeste si:
Antreprenori din turism: Noile restricții sunt imposibil de aplicat...
EXCLUSIV | Antreprenori din...

”Vom porni cu o caravană din Constanță și vom merge prin toate regiunile din România, protestând față de hotărârea autorităților și indicând soluții pentru salvarea și promovarea turismului intern”, a declarat Murad.

Totodată, acesta a precizat care ar putea fi cele două mari soluții ce ar salva industria:

  • pe de o parte, acordarea voucherelor de vacanță,

”Autoritățile trebuie să se gândească la faptul că e vorba despre aproximativ 500.000 de persoane care lucrează în turismul din România. În plus, circa 94% sunt angajați și angajatori români”, a explicat investitorul.

  • pe de altă parte, ajutor privind taxele și impozitele.

”Știm că statul nu are bani, dar măcar să ne ajute cu privire la taxe și impozite. ANAF-ul ne execută silit pentru imposibilitatea plății taxelor la zi, însă noi nu am înregistrat venituri și suntem încă sub efectul restricțiilor. Avem și câțiva angajați, care reprezintă anumite costuri. În cazul meu, spre exemplu, circa 70% din angajați sunt în șomaj tehnic, dar și asupra lor se răsfrâng niște impozite, pe care suntem obligați să le achităm”, a mai spus juratul de la Imperiul Leilor.

Cine este Mohammad Murad

Mohammad Murad a venit în România la vârsta de 17 ani, cu gândul să studieze medicina. A început la Iași, după care s-a mutat la București. A intrat în mediul de afaceri în 1991, începând în domeniul alimentar, iar în 1992 a deschis primul magazin SpringTime. După anii 2000, cele mai multe investiții făcute de Mohammad Murad au fost orientate nu doar către industria hotelieră, ci și către zona imobiliară.

În 2002, Murad a în­­ființat compania Triumf Construct, după ce îna­­inte cu doi ani demarase deja construcția de lo­­cuințe din zona Șisești, în nordul Capitalei. În perioada 2002-2003, a făcut și primele apartamente turistice de pe malul Mării Negre, situate în complexul Coral Beach din zona Năvodari–Mamaia Nord. În 2005 și-a direcționat aface­rile din industria hotelieră și către București, unde a inaugurat Phoenicia Grand Hotel, din apro­pierea aeroportului Băneasa, în nordul Capitalei, urmat, în 2009, de Phoenicia Aparthotel, în zona rezidențială Băneasa.

Pe fondul crizei din 2008 a apărut Phoenicia Holiday Resort, care avea 420 de apartamente, fiind transformat în hotel de patru stele. Astfel, complexul hotelier Phoenicia de pe litoral a fost extins cu noi construcții: Phoenicia Luxury (2014), cu 180 de camere și apar­­­­­tamente, catalogat la patru stele plus, și Phoenicia Royal (2017), cu 144 de spații de caza­­re, cla­sificate la cinci stele.

Nu în ultimul rând, investitorul va renova Complexul Amfiteatru-Panora­­mic-Belvedere din Olimp, cumpărat în 2016 de la omul de afaceri Josef Goschy, care a fost reintrodus în cir­­cuitul turistic în iunie 2020.

Sursa foto: Facebook/ Mohammad Murad

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri