Sorin Stoica, CEO-ul primei agentii de vacante personalizate din Romania, a identificat trendurile care vor transforma turismul in anii care vor urma. Printre acestea, nevoia turistilor de a experimenta, ceea ce inseamna o segmentare pe nise, dar si adaptarea tehnologiilor astfel incat sa pastreze amprenta umana.

"Daca ne referim la trenduri, vorbim foarte mult de segmentare. La nivel global, oamenii incep sa isi doreasca experiente cat mai potrivite cu personalitatea proprie. Daca acum 20 de ani, o anumita excursie impaca 10-20 de tipuri de caractere umane, acum fiecare incearca sa gaseasca experiente cat mai potrivite si asta inseamna turism de nisa - gastronomic, aventura, SPA, eco, local touch, inclusiv cu mers si muncit pe camp sau lucruri de genul acesta, mers in tabere de copii si construit de case, calatorii in care sa vada locurile dintr-un film. Foarte multa segmentare si nu doar pentru 2018-2019, ci pentru cat timp vom mai trai noi pe pamant de acum incolo", a declarat Sorin Stoica, pentru Agerpres.

Un alt trend este de a adopta si imbina tehnologiile noi, pastrand amprenta umana (human touch) pentru consultanta si calificare.

"Ce s-a intamplat in ultimii doi-trei ani si inca se va mai intampla cativa ani, dar nu prea mult, este ca datorita tehnologiei a devenit foarte usor sa vinzi servicii turistice, fie ele hoteluri, zboruri spre anumite destinatii, cam orice fel de servicii. Este doar o bula pe segmentul de travel a site-urilor de rezervari online. Iti pierzi foarte mult timp cautand varianta optima. Fiecare varianta pare "wow". De fapt, optim nu este sa iti pierzi timpul comparand diversele variante online, ci sa ridici telefonul sa spui unui consultant de turism ce destinatie doresti, iar acesta, cunoscandu-ti profilul de calator, sa iti ofere varianta cea mai buna. Aceasta inseamna, de fapt, fidelizarea turistului care are, in acelasi timp, totul la un touch distanta", spune Sorin Stoica.

Sorin Stoica apreciaza ca succesul va fi al companiilor care vor reusi sa imbine tehnologiile noi si sa duca la rang de arta serviciul uman.

"Vor aparea, la nivel mondial, doua tendinte. Una care a inceput deja sa fie in trend, este de a vedea o tara pe drumuri mai putin cunoscute, cu experiente autentice. Un alt trend tine de intrarea pe harta a unor destinatii noi: Africa, Papua Noua Guinee, Pacific. Aceste trend vor veni cu o abundenta de produse si cu o oarecare dificultate de a manageria aceste produse. Cu tehnologia care este scumpa, cu dorinta omului de a le avea pe toate", spune Stoica.

Acesta apreciaza ca in urmatorii ani companiile de turism mici si medii nu vor putea rezista concurentei cu "mamutii internationali", decat daca nu vor oferi servicii si vacante personalizate.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri