Clipul de promovare a Romaniei, lansat de Ministerul Turismului in luna martie, a fost tradus in 16 limbi. In urma acestui demers, Ministerul vrea sa atraga cat mai multi turisti internationali, focusul fiind pe tarile asiatice si arabe, de unde vine o cerere tot mai mare pentru Romania. Ministrul Turismului a anuntat ca anul acesta se vor deschide 10 birouri de promovare externa, doua dintre ele in China.

"Ne-am dorit sa implicam mediul academic in promovarea Romaniei, care ne-a ajutat sa traducem textul clipului de promovare in 16 limbi, inclusiv in latina. Papa Francisc va face o vizita in Romania si este important sa avem un clip de promovare si in aceasta limba", a declarat ministrul Turismului, Bogdan Trif.

Oficialul a transmis ca Ministerul face demersuri pentru a intra pe piata din Asia, de unde sa atraga cat mai multi turisti catre Romania. "Este important sa avem un clip tradus in cat mai multe limbi de circulatie internationala, dar si in limbi din Asia, pentru ca ne propunem sa intram pe piata din China si Japonia, astfel incat sa directionam cat mai multi turisti catre Romania. Toti se lupta pentru piata asiatica, iar noi nu am facut nimic in ultimii ani in aceasta privinta", a precizat Bogdan Trif.

Ministrul a anuntat ca anul acesta se vor deschide 10 birouri de promovare externa, dintre care doua in China. "Avem acolo peste 120 milioane de turisti in fiecare an si doar o mica parte dintre ei ajung in Romania. In 2018, in Romania au ajuns numai 33.000 de turisti asiatici, un numar extrem de redus", a adaugat oficialul.

Clip de promovare a Romaniei in 16 limbi, inclusiv in latina

Traducerile textului clipului de promovare au fost realizate cu sprijinul profesorilor de la Facultatea de Limbi si Literaturi Straine, care s-au implicat bro pono.

"Calator prin Romania",...
Citeste si: Calator prin Romania, proiectul care vrea sa schimbe imaginea Romaniei

"Ministrul Turismului a solicitat sprijinul Universitatii din Bucuresti pentru aceasta misiune de a traduce in cat mai multe limbi straine textul clipului de promovare a Romaniei, urmand ca intr-o etapa ulterioara sa asiguram si dublajul acestui material. In acest moment, textul clipului de promovare este tradus in 16 limbi: chineza, japoneza, araba, croata, sarba, bulgara, polona, rusa, engleza, franceza, germana, latina, ceva mai putin obisnuit. Vizita Papei poate sa fie un motiv bun. Am facut acest lucru pro bono avand sentimentul ca vom contribui la promovarea Romaniei in strainatate", a declarat Laura Sitaru, prodecan al Facultatii de Limbi Straine din cadrul Universitatii Bucuresti.

Ministrul Turismului a anuntat ca anul acesta va exista, pentru prima data, o campanie integrata de promovare a Romaniei, atat in mediul online, cat si prin intermediul televiziunilor internationale.

"Avem banii pentru promovare prinsi in buget. Anul acesta o sa intram pe canalele de televiziune din afara tarii, pentru ca este important sa ne maximizam turistii, mai ales din tarile in care avem un istoric. Vorbim de Germania, care este numarul unu in privinta turistilor care vin in Romania, Israel, Franta, Italia. Exista un potential de turisti din tarile arabe care isi doresc sa viziteze Romania. Trebuie sa stim sa ne promovam mai bine, astfel incat strainii sa aleaga Romania in detrimentul altor tari", a declarat Bogdan Trif.

Ministerul Turismului a lansat, in luna martie, noul clip de promovare a Romaniei. La doar doua saptamani de la postarea clipului pe Facebook, acesta avea un impact de 6,9 milioane de persoane, 2,7 milioane de vizionari si 40.000 de aprecieri pozitive. "Cred ca este un succes. Atunci cand institutiile statului isi dau mana cu mediul academic, reusita este asigurata", a declarat Bogdan Trif.

Comisia Europeana:...
Citeste si: CE: Turismul sustenabil nu e o optiune, trebuie sa devina o prioritate

Citeste si: Romania, tot mai atractiva pentru turistii straini. Din ce tari provin?

Stand de promovare a Romaniei la Bruxelles

Ministerul Turismului a apreciat si implicarea Universitatii de Arhitectura si Urbanism in campania de promovare a Romaniei, cu sprijinul careia a fost realizat conceptul standului tarii noastre expus la Bruxelles, in cladirea Justus Lipsius a Consiliului Uniunii Europene.

Foto: Ministerul Turismului

Foto: Ministerul Turismului

Romania, tot mai atractiva...
Citeste si: Romania, tot mai atractiva pentru turistii straini. Din ce tari provin

"In urma cu un an, am fost solicitat de catre Ministerul Turismului sa punem umarul la realizarea standului de la Bruxelles. Este o metafora a ferestrei deschise spre lume. Este ceea ce ne doream sa reprezinte Romania, o fereastra deschisa spre lume, prin care poti sa privesti si sa intelegi lucrurile", a declarat Marian Moiceanu, rectorul Universitatii de Arhitectura, care a precizat ca implicarea sa a fost pro bono.

Foto: Ministerul Turismului

Foto: Ministerul Turismului

Investitii in turism: primele 3 proiecte aprobate

Cat priveste incurajarea investitiilor in infrastructura turistica, Bogdan Trif a anuntat ca au fost avizate primele proiecte pentru finantare de catre Comisia Tehnico-Economica a Ministerului.

"In urma cu o saptamana am avut intalnire cu 15 autoritati publice locale care au depus cereri de finantare pe Masterul Planul de investitii in turism. Trei dintre aceste proiecte au fost aprobate, urmeaza ca autoritatile locale din Ocna Sibiului, Constanta si Consiliul Judetean din Sibiu sa isi realizeze proiectul tehnic si licitatia, astfel incat noi sa le putem finanta. Vorbim de extinderea delfinariul de la Constanta, constructia unei baze de salvamont in statiunea Paltinis, judetul Sibiu, dezvoltarea infrastructurii turistice in statiunea balneoclimatica Ocna Sibiului, proiect care prevede, printre altele, constructia unui parc de rulote, a unui camping pentru corturi, precum si amenajarea unui parc balnear pentru activitati sportive si recreative in aer liber", a explicat ministrul.

Sumele prevazute pentru cele trei proiecte avizate sunt de aproximativ 40 de milioane de lei: Delfinariul are o valoare de 26 de milioane de lei, unde Ministerul va finanta 70% din investitia de baza; Ocna Sibiului, investitie de 9,8 milioane de lei, Ministerul va finanta 90% din proiect; Consiliul Judetean Sibiu are o investitie de 3,5 milioane de lei, iar contributia Ministerului este de 85%.

Celelalte autoritati locale care au depus cereri la Ministerul Turismului pentru finantare sunt:

  • Primaria Horea, judetul Alba, care are un proiect pe "Dezvoltarea zonei turistice Ursoaia, comuna Horea"
  • Primaria Zlatna, judetul Alba, proiect pentru "Dezvoltarea Infrastructurii turistice - Amenajarea domeniului schiabil, Orasul Zlatna"
  • Consiliul Judetean Calarasi, proiect pentru "Dezvoltarea turistica a Bratului Borcea – Calarasi"
  • Primaria Comunei Chinteni, judetul Cluj, proiect pentru ”Amenajare lac Chinteni, comuna Chinteni”
  • Primaria Eforie, judetul Constanta, proiect pentru ”Cresterea atractivitatii turistice a statiunilor Eforie Nord si Eforie Sud; dezvoltarea infrastructurii pentru turismului balnear, orasul Eforie”
  • Consiliul Judetean Dambovita, proiect pentru ”Parcare publica si dotari conexe in zona Telecabina Padina-Pestera, comuna Moroeni”
  • Municipiul Lupeni, Judetul Hunedoara, proiect in ”Schi in România, statiunea Straja, municipiul Lupeni”
  • Primaria Amara, Judetul Ialomita, proiect pe ”Reabilitarea Parcului Balnear– etapa II, orasul Amara”
  • Primaria Borsa, Judetul Maramures, proiect pe ”Telegondola si partie olimpica de schi, orasul Borsa”
  • Consiliul Judetean Satu Mare, proiect pe ”Dezvoltarea zonei turistice Luna Ses-Negresti Oas”
  • Primăria Comunei Sucevita, Judetul Suceava, proiect pe ”Construirea unui patinoar, comuna Sucevita”
  • Primaria Horezu, Judetul Valcea, proiect pe ”Amenajare Camping, Horezu"

"Ii asteptam si pe ceilalti sa vina cu documentatia completa. Sunt bani, putem sa finantam aceste proiecte. Ministerul da banii, insa responsabilitatea pentru implementarea si realizarea proiectelor revine autoritatilor publice locale. Aici nu avem cum sa ii ajutam, putem doar sa le oferim suport tehnic, sa ii sfatuim si sa le dam banii la timp", a precizat ministrul.

Acesta a amintit ca anul trecut a implementat, inclusiv in finantarile din turism, bugetul multianual. "Este important acest procedeu, pentru ca autoritatile locale au certitudinea ca acel proiect o sa fie finalizat. Nu mai stau cu mana intinsa la un minister an de an. In momentul in care ai semnat contractul esti obligat sa il finantezi si sa asiguri bugetul din partea Ministerului in suma pe care autoritatea publica o solicita. Se pot intinde pe maxim 4 ani de zile si doar in cazuri exceptionale aceasta perioada se mai poate prelungi cu 2 ani", a explicat oficialul.

Citeste si: Nicolae Demetriade, ANAT: Vom intelege ce inseamna turismul abia atunci cand vom avea in Romania 10 milioane de turisti

Sursa foto: Ministerul Turismului

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Turism »



Citeste si
Investitii de peste 100 de MIL. lei in partia de schi de la Voineasa