În ultimii trei ani, Blue Air a plătit către statul român impozite, taxe și contribuții care au depășit în mod constant 100 milioane lei/an. După trei ani de investiții masive în rute și sloturi pe marile aeroporturi europene, compania a devenit profitabilă anul trecut. În situația actuală, pe fondul limitărilor legate de instituirea stării de urgență, Blue Air a fost nevoită să suspende temporar zborurile regulate.

Pentru a asigura capacitatea companiei de a traversa cu bine această perioadă astfel încât să poată să-și servească pasagerii și în viitor, să contribuie semnificativ la bugetul de stat și să urmărească interesul strategic românesc, Blue Air are nevoie de un sprijin financiar temporar - sub forma unui credit de salvare.

Restricțiile de zbor și de călătorie au devenit din ce în ce mai stricte în toată Europa, iar mare parte din aeronavele lumii s-a așezat treptat la sol.

În tot acest timp, numărul pasagerilor s-a redus zilnic, iar odată cu instalarea stării de urgență în România, Blue Air a demarat programul „Te aducem acasă” - asigurându-se că există suficiente zboruri pentru cei care cumpăraseră bilete pentru luna aprilie și doreau să vină acasă mai devreme, înainte de suspendarea temporară a zborurilor.

În luna martie, mai puțin de 30% din personal a continuat să zboare, să organizeze dezinfectarea navelor după fiecare zbor, să întrețină aeronavele și să tranforme altele în cargo.

Citeste si:
Blue Air va relua zborurile la începutul lunii iulie.În ce condiții...
Blue Air va relua zborurile...

Ceilalți au intrat în telemuncă sau în concedii rămase neefectuate de anul trecut. Unii au asigurat conceptul și autorizarea activității temporare de cargo. Alții au continuat organizarea de zboruri speciale, chartere sau de repatriere, încercând să contribuie cu cât este posibil la lupta cu pandemia.

Acum, peste 90% dintre angajați sunt în șomaj tehnic. Dar, pentru a-și putea menține activitatea, compania are nevoie de sprijin financiar temporar.

Creditul de salvare nu este un fond nerambursabil, ci un împrumut cu dobandă preferențială acordat unei companii, într-o situație de criză majoră. Avem capacitatea de a rambursa acest credit și dobânzile aferente.

De aceea, luna trecută am depus la Guvernul României solicitarea noastră formală și suntem încrezători că orice analiză de risc și oportunitate va duce la o soluționare pozitivă a cererii noastre de finanțare.

Citeste si:
Wizz Air lansează un nou zbor din România
Extindere în plină pandemie |...

În caz contrar, piața pe care nu o vom mai putea deservi noi, o companie românească, va fi preluată de operatori străini care nu vor contribui la bugetul de stat al României și nu vor lua decizii având în minte interesul românesc.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Citește și
Și festivalul Summer Well se anulează din cauza pandemiei
Setari Cookie-uri