Incertitudinea din jurul crizei cauzate de pandemia COVID-19 crește. Autoritățile emit noi termene, iar angajatorii încearcă să găsească modalități prin care afacerile să rămână pe linia de plutire. Contactat de wall-street.ro, Cătălin Mahu, proprietarul lanțului de restaurante La Mama, dezvăluie cum reușește să reziste acestei perioade, despre care crede că mai devreme de șase luni nu se va finaliza.

”Părerea mea despre această situație e că va mai dura mult până ne vom reveni. În China încă mai apar cazuri, unde măsurile luate au fost draconice. În plus, amânarea ratelor se face pentru 9 luni, la noi. Ceea ce mie îmi transmite că mai devreme de 6 luni nu ne întoarcem la muncă. Și dacă ne întoarcem, nu ne întoarcem complet pregătiți”, a declarat Cătălin Mahu, pentru wall-street.ro.

Proprietarul lanțului de restaurante La Mama menționează că singura opțiune pe care reprezentanți din domeniul HoReCa au găsit-o este livrarea la domiciliu. În prezent, fiecare proprietar sau manager caută să instituie o celulă de criză pentru a salva cât mai mult din afacere.

”Nu știu dacă cineva din industrie poate spune că a găsit soluții. Eu vă spun că 95% din industrie rezistă cum poate. Noi facem de 15 ani delivery și avem și propria noastră flotă de mașini. Nu ne ajutăm doar de platfomele online. Încercăm să ne pliem pe nevoia clienților. Iar cel mai mult, în perioada asta, se cumpără ciorbele”, explică Mahu, pentru wall-street.ro.

Cătălin Mahu privește în ansamblu situația și atrage atenția asupra faptului că industria HoReCa este unul dintre principalele motoare ale oricărei economii.

Citeste si:
Cum se pregătește "La Mama" pentru redeschiderea teraselor și...
Pandemia Coronavirus și Big...

Trebuie să luăm în calcul că industria HoReCa reunește cei mai mulți angajați. Este unul dintre motoarele principale ale oricărei economii. Gândiți-vă că toată agricultura românească nu reușește să furnizeze materie pentru restaurantele din România.

Cât despre livrarea la domiciliu, proprietarul restaurantelor La Mama, adaugă că este o opțiune pe termen scurt, o soluție de subzistență. De asemenea, aceasta este modalitatea prin care restaurantele rămân în memoria clientului.

”Livrarea la domiciliu este o soluție de subzistență. E foarte important să rămâi în memoria clientului. Prin delivery nu îți poți dezvolta afacerea. Doar dacă muți totul în online, iar asta ar însemna să închizi restaurantul à la carte. Vă dați seama ce ar însemna pentru mine să mut totul în online, să încep să vând mâncare orientală ș.a.m.d.?! Astea se caută foarte mult în online”, a mai spus Mahu.

Lanţul de restaurante La Mama operează, în prezent, şapte restaurante în Bucureşti. Lanţul La Mama a fost lansat în urmă cu 20 de ani de antreprenorul Cătălin Mahu, una dintre cele mai mari provocări de-a lungul timpului fiind lipsa forţei de muncă.

Citeste si:
FOTO Un nou restaurant La Mama, deschis intr-o locatie atipica
Restaurant La Mama, deschis...

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri