Muzeul Luvru din Paris, cea mai vizitată instituţie muzeală din lume, se va redeschide luni într-un registru mult diminuat - care respectă toate măsurile de precauţie posibile - şi fără grupurile numeroase de turişti americani şi asiatici, prezenţi în mod obişnuit în interiorul său în această perioadă a anului, informează AFP.

Criza declanşată de noul coronavirus a cauzat deja "pierderi de peste 40 de milioane de euro" muzeului Luvru, a anunţat preşedintele şi directorul său, Jean-Luc Martinez, care se aşteaptă la trei ani dificili din punct de vedere financiar şi preconizează o relansare a instituţiei printr-o "democratizare culturală", care îi vizează pe tineri şi pe vizitatorii proveniţi din categorii sociale cu venituri mai modeste, în special din regiunea Ile-de-France, scrie Agerpres.

70% din spaţiul acestei instituţii publice, reprezentând 45.000 de metri pătraţi, va fi accesibil pentru vizitatori. Sectoarele foarte frecventate, precum zona de Antichităţi, mai ales cele egiptene, vor fi redeschise pentru public. Spaţiile care sunt mai dificil de gestionat vor rămâne deocamdată închise.

Muzeul Luvru va pierde 80% din public

"Pierdem 80% din publicul nostru. 75% dintre vizitatorii noştri sunt de origine străină. Vom avea în cel mai bun caz 20%-30% din publicul nostru înregistrat în vara anului 2019, adică cel mult între 4.000 şi 10.000 de vizitatori pe zi", a declarat Jean-Luc Martinez într-o întrevedere de presă organizată săptămâna trecută. Nu se mai pune problema, aşa cum s-a întâmplat în anumite zile din vara anului trecut, ca muzeul Luvru să refuze vizitatori.

Rezervările validate prin computer sunt posibile începând din 15 iunie pe internet şi rămân metoda privilegiată pentru a vizita muzeul Luvru, însă va fi posibil şi ca vizitatorii să îşi încerce şansa venind la faţa locului, dacă vor exista intervale orare rămase libere. Pe 24 iunie, ultima cifră publicată de administratorii muzeului era de 12.000 de rezervări, în principal pentru luna iulie.

Retail jobs

Cum se va desfășura o vizită la Muzeu. Ce se va afla în fața "Giocondei"

Vizitatorii vor trebui să poarte măşti sanitare, nu vor avea acces în vestiare şi nici la standuri cu produse răcoritoare, iar traseele de vizitare vor fi marcate pentru a nu permite întoarcerile în zonele deja vizitate, în timp ce orice ieşire a vizitatorului din interiorul muzeului va fi definitivă.

În faţa "Giocondei", unde turiştii din lumea întreagă formează de obicei cozi uriaşe pentru a-şi face selfie-uri, cercuri de staţionare au fost lipite pe sol pentru a preveni aglomeraţia.

Pentru a creşte numărul de vizitatori, vizite gratuite de tip "mini-descoperire" şi fără rezervare vor fi organizate, precum şi vizite ghidate care se adresează tinerilor.

Perioada de închidere de peste trei luni a reprezentat o bună ocazie pentru echipele de comunicare de la Luvru să dezvolte o versiune virtuală a muzeului, cu numeroase filme, podcasturi şi jocuri online, care au fost consultate în număr mare de internauţi. Proiectul s-a bazat pe speranţa administratorilor muzeului Luvru ca această frecventare online să incite publicul larg, mai ales pe tineri, făcându-i să se deplaseze în săli, pentru a profita de această linişte relativă, favorabilă contemplării operelor de artă.

Citeste si:
Carrefour lansează conceptul prin care poți face cumpărături în 20...
VIDEO Carrefour lansează un...

Muzeul Luvru colaborează cu Ministerul Culturii la "un plan de transformare", a declarat preşedintele-director al instituţiei muzeale, fără să dezvăluie însă alte detalii despre acest proiect. "Va trebui să fim la înălţime în 2023-2024 şi să pregătim Jocurile Olimpice. Să ţinem muzeul deschis mai multe ore şi să deschidem mai multe săli, acesta este pariul nostru pentru 2024", a adăugat el.

Sursa foto: Takashi Images / Shutterstock
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri