Anul 2020 a fost un an atipic, dificil și neobișnuit, el a schimbat modul în care trăim, muncim precum și multe din valorile pe care le credeam importante. Atât sănătatea oamenilor cât și activitatea din toate industriile au fost influențate în principal în mod negativ de pandemia coronavirus. Industria Turismului nu a făcut excepție, aceasta fiind una din cele lovite în plin de temutul virus și de restricții. Cu toate acestea, comparând perioada 2020 cu cea din 2019, rezervările din România în alte țări au scăzut cu 33%, un procent mult mai mic decât cel anticipat de industrie.

Urmează o analiză a specialiștilor agenției de turism online eSky legată de trendurile din 2020.

Topul destinațiilor în 2020

În topul destinațiilor favorite ale românilor în an de pandemie, România s-a clasat pe locul întâi cu 55% din numărul total de rezervări, călătorii adaptându-se la restricțiile impuse de guverne. Restul clasamentului conține pe locul 2 Marea Britanie cu 15% din numărul total de rezervări, pe locul trei Germania (8%), urmată de Italia (6%), Spania și Franța cu 4% iar pe locul 7 avem Belgia cu 2%.

Dacă anii trecuți, ne obișnuisem să avem Londra ca oraș preferat, în 2020 - București conduce detașat cu 55% dintre rezervări. El fiind urmat de Londra, anul acesta având 17% din totalul călătorilor și Iași cu 7%. Ca preferințe, orașele au fost urmate de Cluj, Timișoara, Bacău, Paris și Bruxelles.

Retail jobs

2020 a influențat drastic viețile oamenilor dar și alegerile tipurilor de zboruri pe care le-au făcut. În comparație cu 2019, în 2020 numărul de rezervări făcute de români la zborurile naționale a scăzut cu 57%.

Care este noua tendință în turism

Interesant este faptul că, în timpul pandemiei, s-a născut o nouă tendință numită „travel bubble” ce constă în călătoria în străinătate, în țările vecine și relativ aproape de țara călătorului. Această tendință este confirmată de datele de la eSky - scăderea călătoriilor intercontinentale a fost mai mare decât scăderea călătoriilor către țările de pe un continent.

În 2020, călătoriile intercontinentale au scăzut cu 76%, iar cele intra-continentale cu doar 52%.

Din cauza pandemiei, turiștii au nevoie de un sentiment de securitate pentru decizia de a călători - atât în ​​străinătate, cât și în țară. Numărul asigurărilor de călătorie vândute în 2020 a fost mai mic decât în ​​2019, dar este demn de remarcat faptul că numărul rezervărilor cu asigurare de călătorie achiziționată a crescut.

Citeste si:
Câți bani au primit partidele politice din România în 2020
Câți bani au primit partidele...

În 2019, doar 15% din rezervări aveau asigurare de călătorie. 2020 și pandemia de coronavirus a schimbat radical situația - a fost achiziționată asigurare pentru fiecare 3 rezervări de pe site-urile web eSky.

Inga Wawrzyniak-Gacek, Director de Marketing și Comunicare al eSky

2020 a urmat trendul anilor trecuți prin scăderi ale prețurilor la biletele de avion dus-întors. Prețul mediu al unui bilet de avion în 2020 a fost în scădere cu 25% față de 2019.

Cel mai scump bilet cumpărat în 2020 de la agenția de turism online eSky a fost unul Intercontinental și a costat 7.502 euro.

Cu o cifră de afaceri pe 2019 în valoare de 7,4 milioane de euro, la o valoare totală tranzacționată de 45.5 milioane de euro, eSky este una dintre agențiile online de turism de top din România. Activă pe piața locală încă din 2009, aceasta este parte a grupului eSky, cu sediul central în Polonia. Grupul are 50 de piețe deschise în acest moment, atât în America de Sud, în America de Nord, cât și în Europa, Asia, Australia și Africa. eSky oferă servicii complete de travel: bilete de avion, hoteluri, Zbor + Hotel (pachete dinamice), închirieri mașini și asigurări de călătorie.

Citeste si:
Tinerii fără experienţă iau cu asalt joburile din turism, retail şi...
Studiu eJobs: Tinerii fără...

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri