Fiecare pas facut de autoritățile europene sau naționale în direcția organizării călătoriilor în contextul pandemic a însemnat o creștere a cererii de pachete turistice sau bilete de avion. Astfel, introducerea Certificatului Verde European, care atestă imunitatea în fața COVID-19, va facilita călătoriile în perioada următoare și va contribui la eficientizarea întregului proces de verificare a documentelor necesare unei călătorii în perioada pandemică. Iată care sunt cele cinci sfaturi pentru românii care își doresc să călătorească în perioada următoare.

Cinci sfaturi pentru românii care își doresc să călătorească în perioada următoare

  • Atenție sporită în procesul de rezervare al biletelor de avion. 1 din 15 români introduce cel puțin o informație greșită în rezervarea biletelor de avion, situație care necesită demersuri suplimentare pentru modificarea sau validarea rezervării și uneori chiar costuri suplimentare pentru pasager.
  • Urmărirea periodică a situației zborului achiziționat. În ultimele săptămâni, 1 din 5 zboruri a suferit cel puțin o modificare a orarului de zbor, de aceea este necesară urmărirea periodică a situației zborului ales.
  • Verificarea constantă a condițiilor de călătorie la destinație și la retur.

Deși din ce în ce mai multe țări ridică restricțiile pentru călătorii români, acestea încă sunt într-o continuă schimbare sau pot suferi modificări și este în responsabilitatea călătorilor și nu a operatorilor de turism să le verifice și să se asigure că le îndeplinesc. 10% din interacțiunile cu operatorii de turism sunt despre condițiile de călătorie, informații care se pot afla la o căutare online pe site-ul MAE.ro. Călătorii sunt sfătuiți să își ia informații doar din surse oficiale și să completeze corect și complet toate documentele solicitate de statul în care intenționează să călătorească pentru a evita producerea unor eventuale controale suplimentare și întârzieri la punctele de frontieră.

  • Planificarea completă a zborului încă din momentul rezervării.

Mulți pasageri adaugă multiple servicii adiționale post rezervare: bagaje, locuri, asigurare, check-in. Vola.ro sfătuiește călătorii să planifice cu atenție rezervarea, deoarece adăugarea acestor servicii ulterior crește costurile rezervării finale. Adăugând toate serviciile adiționale dorite încă de la momentul rezervării optimizează costul final plătit pentru călătorie.

  • Timpul de așteptare în aeroport crește cu până la 50% în sezonul de vară

Conform statisticilor marilor aeroporturi europene, timpul de așteptare în aeroport poate crește cu până la 50% în perioadele de vârf, cum este și sezonul de vară. Astfel, dacă în mod normal pentru formalitățile de check-in, control de securitate și îmbarcare erau recomandate 1,5 - 2 ore înainte de ora anunțată de decolare, în contextul aglomerării aeroporturilor și al personalului aeroportuar mult subdimensionat, Vola.ro recomandă turiștilor români ca în această perioadă să își ia o marjă de cel puțin 2,5 – 3 ore înainte de ora decolării.

Vânzările de bilete de avion se apropie de pragul de 90% față de anul 2019

Tendințele în turism arată deja revenirea la obiceiurile de consum existente înainte de pandemie, cum ar fi city-break-urile, vacanțele active și de explorare a regiunilor turistice europene. Eliminarea restricțiilor pentru cei vaccinați, condițiile mult mai lejere pentru călătorii, relaxarea restricțiilor pandemice la nivel european și introducerea pașaportului european de vaccinare au dus la o creștere a interesului românilor pentru călătorii și la un volum aproape de nivelul anului 2019 pentru Vola.ro.

Citeste si:
Care sunt destinațiile preferate de români pentru vacanța de Paște
Care sunt destinațiile...

Redeschiderea Europei a generat un val de rezervări din partea românilor care își doreau să călătorească, dar care erau descurajați de limitările impuse de autorități. În condițiile unui număr de zboruri cu până la 33% mai mic decât în anul 2019 și al reducerii efectivelor de personal din aeroporturi și din echipele companiilor aeriene, sezonul de vară pune o presiune imensă pe întreaga industrie.

„Odată cu numărul biletelor de avion vândute zilnic care este într-o continuă creștere, ne confruntăm în prezent și cu limitări impuse de schimbările operate de companiile aeriene, de amânări sau anulări de zboruri pe ultima sută de metri, cu lipsa de exercițiu a românilor care în ultimul an nu și-au mai rezervat bilete de avion și subdimensionarea personalului aeroportuar. În ultimele săptămâni am mărit cu 20% numărul colegilor care asigură partea de asistență online și încercăm să acoperim parte din lipsurile cu care se confruntă industria aeronautică la nivel european”, a afirmat Daniel Truică, CEO Vola.ro.

Vola.ro este prima companie din România care a fost clasată pe primul loc, pentru trei ani consecutivi, în topul Deloitte Technology Fast 50, în Europa Centrală. În 2015, Vola.ro a primit o investiție de 5 milioane de euro din partea 3TS Capital Partners, același fond care a mai investit în România în Elefant.ro, InternetCorp, Zoot și Vector Watch.

Citeste si:
Grecia, în vreme de toamnă: sate ce pot fi vizitate de turiștii români
Grecia, în vreme de toamnă:...

În 2019, Vola.ro a avut o cifră de afaceri de aproximativ 10.6 milioane de EUR la un volum de tranzacții de 71 milioane de euro. În luna August, 2020, Vola.ro a lansat Vola Boats, un serviciu de închiriat ambarcațiuni dezvoltat în parteneriat cu Boataround.

Sursa foto: Shutterstock

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri