Concedieri la un furnizor important de componente auto: Peste 7.500 de persoane pleacă acasă

Sursă foto: ZF

Concedieri la un furnizor important de componente auto: Peste 7.500 de persoane pleacă acasă

Cuprins Articol:
Concedierile din domeniul auto continuă, arată cea mai nouă decizie a germanilor de la ZF Friedrichshafen, care va disponibiliza 7.600 de persoane, parte a unui plan mai vast prin care ar putea fi trimiși acasă până la 14.000 de angajați, transmite Automotive News.

Concedierile fac parte din planul ZF de reducere a cheltuielilor

ZF a bătut palma cu sindicatele angajaților pentru a reduce 7.600 de posturi din divizia sa de trenuri de rulare electrificate. Pe fondul cererii scăzute de pe piața de componente auto, unul dintre cei mai mari furnizori vrea să facă economii masive, dar nu este clar dacă cei circa 5.000 de angajați ai companiei din România vor fi afectați.

Până la finele deceniului, ZF s-a angajat să-și reducă forța globală de muncă cu până la 14.000 de oameni, arată sursa citată, care susține că alte măsuri incluse în planul de restructurare sunt o amânare a măririlor salariale, pe lângă reducerea programului de lucru la centrele de producție și R&D din Germania. 

Per total, ZF speră să facă economii de 500 de milioane de euro până în 2027. Deținut în proporție de 94% de fondul de investiții Zeppelin, care este operat de orașul Friedrichshafen, grupul ZF trece printr-o perioadă complicată, care afectează și alți jucători importanți de pe piața componentelor auto, inclusiv Bosch și Continental

La scurt timp după Salonul Auto de la Munchen, ZF a luat decizia să-l schimbe pe directorul executiv Holger Klein, după ce acesta avusese o întâlnire la nivel înalt cu cancelarul german Friedrich Merz. Klein a fost apoi înlocuit Mathias Miedreich, cel care a condus chiar divizia ce urmează să fie afectată de restructurări

Divizia ZF care dezvoltă trenuri de rulare electrificate este cea mai mare din cadrul grupului ca volum al vânzărilor, dar și din punctul de vedere al personalului. Germanii au decis să oprească dezvoltarea produselor dedicate mașinilor electrice, concentrându-se în schimb pe sisteme destinate modelelor hibride, inclusiv pentru vehicule cu tehnologie plug-in.

ZF are datorii tot mai mari, dar nu vrea să-și vândă cea mai mare divizie

Pe viitor, ZF ia în calcul să oprească producția internă de motoare electrice și invertoare, care în prezent sunt făcute in-house. Chiar și așa, planuri mai vechi ce prevedeau o posibilă separare a diviziei de trenuri de rulare electrificate au fost date uitării, chiar dacă vânzarea acestei divizii ar putea acoperi măcar o parte din datoriile strânse de ZF în ultimii ani. Divizia dezvoltă și transmisii pentru hibride, dar și range extendere pentru modele electrificate.

Printre principalele surse ale datoriei ZF este o tranzacție evaluată la 7 miliarde de dolari prin care germanii au preluat, în 2020, producătorul american de soluții de frânare Wabco Holdings. În aprilie anul acesta, S&P Global Ratings a retrogradat ratingul de creditare pentru ZF la BB-, dar a acordat companiei o perspectivă stabilă, pe fondul așteptărilor că performanța sa operațională se va redresa treptat. 

Trei luni mai târziu, ZF a avertizat că scăderea producției globale de automobile pune în pericol eforturile de economisire ale companiei. Concedierile de la ZF subliniază presiunile asupra industriei auto germane, care se confruntă cu o cerere scăzută în Europa, pe lângă presiunea pusă de tarifele vamale și concurența tot mai mare din partea producătorilor auto chinezi.

Personalizate pentru tine