Volvo încearcă să-l mulțumească pe Trump: Va produce un model nou în Statele Unite

Sursă foto: Volvo

Volvo încearcă să-l mulțumească pe Trump: Va produce un model nou în Statele Unite

Cuprins Articol:
Volvo Cars a anunţat că va începe producerea noului model hibrid în Statele Unite la finalul acestui deceniu, producătorul auto suedez continuând adaptarea la politicile comerciale ale administraţiei Trump, transmite Reuters, conform Agerpres.

Volvo și-a ajustat planurile ca urmare a taxelor vamale impuse de Trump

Noul model, despre care nu se cunosc multe detalii, va fi destinat pieţei americane şi va ajuta Volvo să majoreze capacitatea de utilizare a fabricii sale din Carolina de Sud, a informat compania într-un comunicat.

Pe plan global companiile auto fac eforturi să-şi regândească strategiile de producţie, pentru a face faţă taxelor vamale impuse de administraţia Trump maşinilor din import, ca parte a politicii mai extinse de a majora producţia în SUA.

În aprilie, şeful Volvo Cars anunţase că firma va produce mai multe vehicule în Statele Unite, iar în iulie grupul auto suedez informase că va începe anul viitor producţia celebrului SUV XC60 la fabrica din Carolina de Sud. În prezent aici sunt produse modelele electrice EX90 şi Polestar 3.

Conform acordului comercial UE-SUA încheiat în august, Statele Unite ar fi trebuit să reducă taxele vamale la maşinile din UE de la 27% la 15%, ceea ce nu s-a întâmplat încă.

SUA și Comisia Europeană, înțelegere pentru taxe vamale reduse și pentru sectorul auto

În iulie, în urma unei întrevederi între președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, și președintele american, Donald Trump, Statele Unite au decis să reducă pragul suplimentar de taxare a produselor venite din țările blocului comunitar, dar această măsură nu a intrat încă oficial în vigoare, negocierile continuând pe această temă.

Noul acord, al cărui detalii și mod de aplicare nu au fost încă făcute publice, a fost agreat cu doar câteva zile înainte ca taxele vamale la nivelul anunțat anterior să intre în vigoare. Trump spusese că, dacă nu se bate palma pe o altă înțelegere până la 1 august, toate produsele exportate peste Ocean vor avea de suportat taxa adițională de 27,5% promisă (crescută suplimentar față de cele 25 de procente anunțate în aprilie).

Deși noul raport de schimb UE - SUA este mai favorabil prin comparație cu alternativa taxei de 27,5%, vorbim în continuare de cheltuieli semnificativ mai mari ce vor presa pe umerii industriei auto, una greu încercată în Europa și una care, totodată, se bazează foarte mult pe bune relații cu Statele Unite.

Totușii, marii producători vor înregistra câștiguri de circa 4 miliarde de euro de pe urma scăderii nivelului de taxare de la 27,5% la 15%, conform Bloomberg Intelligence. Calculul ia în considerare veniturile suplimentare ce vor intra în visteria constructorilor ca urmare a scăderii tarifului vamal, fie că vorbim de bani mai mulți din vânzări sau ca economii făcute pentru că și componentele vor fi taxate la nivelul de 15%, nu 27,5%.

Personalizate pentru tine