Libris.ro, unul dintre cei mai mari retaileri online de carte din Romania, a crescut cu 40% in primele 6 luni ale acestui an si a inregistrat o cifra de afaceri de 18.3 milioane de lei.

Dinamica pozitiva se datoreaza cresterii ratelor de conversie si revenire a vizitatorilor pe site, precum si evolutiei pietei si interesului fata de titluri devenite populare sau asteptate, precum Strainul de langa mine (Irina Binder) sau Sapiens, Scurta istorie a omenirii (Yuval Noah Harari).

Cele mai vandute categorii de produse au ramas Beletristica, Dezvoltarea personala si Cartile pentru copii, care impreuna genereaza peste 80% din vanzarile inregistrate pe Libris.ro. O dinamica interesanta au avut-o si cartile din categoria Psihologie practica (+76%) si Cresterea copilului (+67%).

Interesul romanilor fata de cartea tiparita este in crestere si datorita numarului tot mai mare de titluri, dar si a mecanismelor de promovare care ajuta ca informatia sa se raspandeasca rapid, la publicuri numeroase si bine targetate. Pentru Libris.ro a fost o prima jumatate de an foarte interesanta, am inregistrat cresteri pe toate categoriile de carte. Alaturi de echipa Libris.ro, am reusit sa atingem o crestere peste nivelul preconizat. Cifrele ne arata ca romanii sunt tot mai preocupati de lectura in general, de noutatile de pe piata editoriala, dar si de dezvoltare personala, autocunoastere, materiale pentru cresterea si educarea copiilor –declara Laura Teposu, director dezvoltare Libris.ro.

Crestere semnificativa pe dispozitive mobile

Traficul de pe dispozitive mobile a ajuns sa reprezinte 60% din totalul vizitelor pe Libris.ro si genereaza 45% dintre vanzari, cu o crestere de aproape 80% fata de primul semestru al anului anterior.

Orasele din care se plaseaza cele mai multe comenzi sunt Bucuresti, Cluj, Timisoara, Iasi, Brasov, Constanta, Ploiesti, Oradea si Craiova.

In primele 6 luni ale acestui an, Libris.ro a expediat peste 250.000 comenzi catre cititori din toata tara. Valoarea medie a unei comenzi plasate pe Libris.ro a crescut cu 9% fata de aceeasi perioada a 2017, pana la pragul de 72 lei.

6 luni cu investitii in infrastructura si educare

Prima jumatate a acestui an a fost marcata de investitiile in trei directii strategice: noul depozit Libris, optimizarea conversiilor pe site si imbunatatirea experientei clientilor si vizitatorilor, precum si campania de educare #RespectYourself Ofera-ti timp pentru lectura, care incurajeaza cititul si prezinta lectura drept o forma de respect fata de propria persoana.

Principala investitie financiara din acest an este noul depozit Libris.ro, in care ne vom muta alaturi de intreaga echipa. Este o investitie necesara in infrastructura de operare a comenzilor, care ne va permite dezvoltarea si preluarea unui numar mai mare de comenzi si procesarea acestora intr-un timp scurt. Suntem la 80% ca stadiu al constructiei si va deveni functional incepand cu luna octombrie a acestui an –adauga Laura Teposu.

Prima etapa a proiectului #RespectYourself Ofera-ti timp pentru lectura s-a desfasurat la scoala 27 din Brasov, unde s-au investit 15.000 euro pentru dotarea cu carti si activitati care incurajeaza lectura. Dupa primele trei luni, numarul de carti citite de elevii scolii s-a triplat.

Proiectul va continua in septembrie cu o dotare similara a bibliotecilor din alte doua scoli din judetul Brasov, dar si cu actiuni complementare proiectului la nivelul unei comunitati defavorizate.

Bugetul total al investitiei in proiectul de educare si constientizare #RespectYourself este de 100.000 euro pentru acest an.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri