Provocările aduse de comportamentul de consum au fost dublate de cele privind siguranța angajaților, partenerilor și clienților. Astfel, au apărut cheltuielile legate de protecția sanitară, iar, în primă fază, produsele au fost extrem de scumpe, pentru că sursele erau limitate. Calculele efectuate arată ca am cheltuit sume de ordinul sutelor de mii de euro, precizează Cornel Morcov, Chief Commercial Officer FAN Courier, într-un interviu acordat wall-street.ro.

Reprezentantul FAN Courier susține că toate cheltuielile necesare pentru a asigura angajaților confortul și siguranța de care aveau nevoie au fost justificate, reușind să gestioneze criza fără niciun impact operațional.

”Toate cheltuielile au fost însă perfect justificate pentru că am reușit să gestionăm criza fără niciun impact operațional, comparativ cu operatori similari din alte state unde pandemia a dus la închiderea multor filiale/agenții din cauza infectărilor. La noi, angajații au dat dovadă de maximă responsabilitate astfel că am limitat la maxim impactul negativ”, explică Chief Comercial Officer-ul FAN Courier(FOTO).

Pe 28 și 29 septembrie discutăm în cadrul evenimentului ecomTEAM: A new era for the Romanian E-commerce industry despre utlimele trenduri din e-commerce pe care orice antreprenor care vrea să vândă online trebuie să le cunoască. Înscrie-te AICI și fii alături de noi.

Pandemia de COVID-19 a făcut ca activitatea FAN Courier să treacă prin două faze. Într-o primă fază, schimbarea obiceiului de consum a generat o contracție a volumelor. După acest moment, când curba de panică s-a ameliorat, a urmat o creștere de peste 30% a volumelor transportate față de anul trecut, creștere menținută și în luna iunie.

Astfel, nefiind afectată direct de pandemie, compania nu a accesat stimulentele economice pregătite de Guvern, însă i-a bucurat faptul că au fost rambursate parțial sumele pentru concediile medicale, costuri pe care le-au susținut ani buni și a căror lipsă le afecta cash-flow-ul.

Ce investiții pregătește compania pentru următoarea perioadă

Eforturile privind digitalizarea operațiunilor pe care le-au derulat în ultimii ani și-au spus cuvântul odată cu declanșarea pandemiei, confirmându-le că este direcția corectă pe care trebuie să o urmeze.

”Când vorbim de digitalizare, ne referim la toate procesele de comandă și control implementate deja din anii trecuți, la soluțiile care nu implică interacțiune directă cu clientul dar și la opțiunea plății cu cardul, la fel introdusă în anii trecuți. În plus, anul acesta vom schimba întreaga gamă de PDA-uri(Asistent Digital Personal), migrând către o tehnologie mult mai nouă care ne va ajuta să fim mult mai flexibili în crearea de noi produse. Aceste PDA-uri vin și cu o nouă aplicație pentru curieri, menită să le crească productivitatea și să fie mult mai aproape de clienți”, precizează reprezentantul FAN Courier.

Planul de investiții include construcția unui sediu nou la Cluj-Napoca, proiect ce se află de mai mulți ani în faza de documentare și autorizare, însă despre care Cornel Morcov spune că a fost întârziat de către autoritățile locale.

Tot pe lista investițiilor se află și extinderea HUB-ului de la Brașov, dar și dotarea cu sisteme de sortare automate pentru cele mai importante filiale.

Pe lângă investițiile menționate anterior, mai putem adăuga suplimentarea flotei auto și creșterea cu 10% a numărului de angajați. În ceea ce privește piața de capital, momentan nu este o direcție pentru compania noastră.

Cornel Morcov

Sursa foto: Chansom Pantip / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri