VIDEO | Cornel Morcov, FAN Courier: „Urmează să deschidem hub-uri operaționale în Polonia, Cehia și Slovacia”

Sursǎ foto: Ovidiu Udrescu

VIDEO | Cornel Morcov, FAN Courier: „Urmează să deschidem hub-uri operaționale în Polonia, Cehia și Slovacia”

Cuprins Articol:

FAN Courier continuă planurile de expansiune internațională și urmează să deschidă noi hub-uri în afara țării. Cornel Morcov, Chief Commercial Officer FAN Courier a declarat la ecomTEAM 2024 că firma de curierat urmează să deschidă noi hub-uri operaționale în Polonia, Cehia și Slovacia. Următoarele opriri? Europa de Vest.

„Pe lângă hub-ul din Arad (n.red cu o capacitate de operare de 80.000 de colete pe zi), mai avem și alte hub-uri operaționale, în Budapesta, în Sofia, în Salonic și urmează să deschidem în Polonia, Cehia și Slovacia. Mergem apoi și către vestul Vestul Europei”, a explicat reprezentantul companiei de curierat.

FAN Courier își consolidează tot mai mult prezența pe zona de livrări internaționale, într-o piață în care a început „timid”, în 2017-2018, când a deschis un prim hub în afara României, la Budapesta, după cum își amintește Cornel Morcov. Ulterior, apetitul de expansiune regională nu a întârziat să apară, pe măsură ce relațiile cu partenerii din alte țări începeau tot mai mult să se coaguleze.

„Am înțeles că trebuie să fim acolo unde sunt clienții noștri. Mergând în piețele respective, cu o forță de vânzare, cu o soluție de customer service, fiind prezenți lângă clienți, oferindu-ne posibilitatea să le colectăm mărfurile de la adresa lor, am reușit să consolidăm relațiile cu aceștia și am ajuns acum să fim operaționali în mai multe țări din CEE. Și dacă inițial proiectul nostru de internaționalizare lega aceste țări de România, acum reușim să legăm aceste țări și între ele”, a mai precizat Cornel Morcov, la ecomTeam 2024.

O altă investiție importantă a companiei de curierat a fost și cea din Republica Moldova, piață unde FAN Courier operează încă din noiembrie 2021. Investițiile pentru construirea și dezvoltarea rețelei în Republica Moldova alocate pentru primii cinci ani de prezență se ridică la 5 milioane euro, dintre care 3 milioane alocați în acest an.

Ne-am dus să oferim cetățenilor de acolo acces la piețele internaționale. Totodată, ne-am dorit să oferim comercianților din România posibilitatea de a avea o nouă categorie de cumpărători care sunt dornici pentru a avea acces la produse din România și din Europa. În felul acesta am reușit să creăm o soluție logistică extrem de agilă, cu care suntem în plin proces de promovare. Ne dorim ca tot mai mulți clienți de-ai noștri, din România, să poată să acceseze această piață.

Cornel Morcov, Chief Commercial Officer FAN Courier

În ceea ce privește operațiunile din țara noastră, FAN Courier numără aproape 2.000 de lockere montate în rețeaua FAN Box, la care se adaugă și 3.500 de puncte de tip PUDO (Pick-Up and Drop-Off Points, adică magazine de proximitate de unde clienții își pot ridica coletele). Compania deține cea mai mare rețea de livrări out of home din România, serviciu în care va investi de altfel în următoarea perioadă, în contextul în care compania se confruntă cu mai multe provocări pe componenta de home delivery.

„Acum, cea mare parte dintre livrări sunt home delivery și așa va fi și în următorii ani, însă livrările out of home delivery vor crește în pondere, iar acesta este un lucru clar, ținând cont de modul în care arată lucrurile în piață. Fără out of home delivery nu mai există posibilitatea de a scala acest business. Există o presiune pe forța de lucru, se găsesc tot mai greu șoferi. Totodată, există o presiune pe cost, comercianții își doresc să scadă costul de livrare, iar în condițiile în care costul de combustibil, mașinile și personalul devin mai scumpe, este clar că pe home delivery costurile de livrare nu pot scădea. De aceea alternativa optimă este out of home delivery”, explică reprezentantul FAN Courier.

Ca avantaje, Cornel Morcov mai atrage atenția că direcția de out of home delivery deține o capacitate de absorbție mai mare a volumelor generate de mărfurile livrate și oferă companiei posibilitatea de a crește inclusiv productivitatea propriilor angajați.

Un curier livrează la adresă între 80-120 de comenzi pe zi (sau chiar 150 în zonele centrale). În schimb, un curier care livrează out of home, cum ar fi curierul de lockere, poate livra, să zicem, 1.000-1.200 de colete într-o zi. Practic, acest lucru înseamnă că ar fi necesari 10 curieri de home delivery ca să ajungă la volumul de out of home delivery. Deci în felul acesta vom contribui la creșterea a ceea ce înseamnă e-commerce și vom avea capacitatea de a absorbi volumele din piață”, a mai declarat specialistul, la evenimentul organizat de Wall-Street.ro.

Sfaturi pentru comercianții care vor să-și optimizeze serviciile de livrări

Cornel Morcov a oferit și câteva sfaturi magazinelor online care vor să-și optimizeze serviciile de livrări. Acesta spune că este necesar să existe soluții de livrare care se pliază pe preferințele și pe nevoile publicului țintă către un magazin își vinde produsele. Un timp cât mai scurt de livrare este, cu siguranță, un pariu câștigător, dar și o creștere a garanției ca respectiva comandă ar putea să nu fie returnată.

„Procesul acesta este unul complex, ce necesită pregătirea mărfii în depozitul de fulfillment, după care presupune, mai ales în cazul comercianților sau livrărilor internaționale, existența unei legături între depozit și țara de destinație. Ulterior este necesară predarea mărfii către curier și încercarea de livrare a acestuia. Deci sunt câteva etape în acest proces, iar toate acestea trebuie să fie predictibile, să fie cât mai scurte, iar consumatorul să cunoască metoda de livrare, să se aștepte la metoda de livrare, eventual poate chiar să o poată alege el”, recomandă Cornel Morcov.

Pe lângă timpul scurt de livrare, importante sunt și normele de împachetare ale unui colet pentru ca acesta să nu se deterioreze pe parcursul transportului. Reprezentantul companiei de curierat atrage atenția că 97% dintre deteriorările coletelor pe care le gestionează FAN Courier au loc din cauza faptului că marfa nu a respectat regulile de ambalare impuse.

„Când ai o marfă care ajunge deteriorată la client, practic experiența de cumpărare a clientului devine din una inițial pozitivă, de `Îmi doresc produsul acesta, intru pe site, mi-l comand și aștept să vină, mă sună curierul, îmi creează o așteptare`, într-una în care deschide coletul și vede un produs deteriorat. De la acea plăcere pe care o avea așteptând, coletul ajunge să fie o mare dezamăgire și automat experiența, cumva nu se răsfrânge doar asupra magazinului online, se răsfrânge și asupra companiei de curierat care a contribuit în mod direct sau indirect la distrugerea coletului. De aceea punem foarte mult accent pe acest lucru. Avem și campanii de educare cu clienții noștri prin care încercăm să-i convingem să investească mai mult într-un ambalaj propice, care să reziste metodei de transport folosite pentru că fără un astfel de ambalaj, lucrurile nu pot avea un final pozitiv pentru clientul nostru”, a mai declarat Cornel Morcov, la ecomTEAM 2024.

Cum se pregătește FAN Courier de Black Friday

Finalul de an este mereu o perioadă aglomerată pentru magazinele online, ceea ce se traduce în milioane de colete ce trebuie livrate ulterior către români. Urmează Black Friday, apoi Sărbătorile de iarnă, două evenimente care se resimt intens pe piața de curierat, ca urmare a numărului mare de comenzi ce trebuie procesate. La FAN Courier, Black Friday nu se rezumă la o zi, ci la o perioadă de vârf, care începe din noiembrie și se termină abia la finalul lunii ianuarie.

„Noi nu avem așteptări. Noi avem soluții pentru Black Friday (...) Pentru noi, Black Friday nu înseamnă o zi și în niciun caz o zi de vineri, înseamnă o perioadă de vârf. Înseamnă că din prima sau a doua săptămână a lunii noiembrie până spre finalul lunii ianuarie, rețeaua noastră este extrem de încordată, iar experiența pe care o avem ne spune că anul acesta va fi, de asemenea, un an în care vom reuși să continuăm să avem o performanță bună de livrare, pentru că noi pe acest lucru ne concentrăm. Noi nu ne permitem să întârziem livrarea”, a adăugat Cornel Morcov.

FAN Courier estimează că de Black Friday 2024 va înregistra volume cu aproximativ 35-40% mai mari decât media zilnică din an. Rețeaua de out of home delivery este, însă, una mult mai solidă comparativ cu anul trecut, motiv pentru care va permite o gestionare mai bună a numărului de comenzi venite din partea cumpărătorilor, a concluzionat Cornel Morcov, Chief Commercial Officer FAN Courier.

ecomTEAM este un eveniment organizat de wall-street.ro și susținut de:

  • Main Partner: FAN Courier
  • Gold Partner: IT Globers
  • Silver Partners: Daktela, Innobyte, Gun Media, Netopia Payments, ING Bank, Limitless Agency, RTB House, DPD, Sameday, Dyver, InvestHK, Optimized, Mizar, Cargus, MTH Digital, DHL, MerchantPro, UpSwing.
  • Event Sponsors: Mavericks, 2Ship, Roweb, Consulting Hungary
  • With the support of: FULL OUT Media
  • Agency Partners: Bossnet, Alt Express, Spot Group, AYSA
  • Supported By: Magnolia.ro, Leonidas, Autonom

Personalizate pentru tine