Comerțul online a inregistrat creșteri semnificative odată cu impunerea stării de urgență pe teritoriul României, creșteri impulsionate și de către comenzile realizate pentru prima dată de românii ce nu au mai cochetat cu acest canal înainte. Robert Trandafir, manager & co-founder Gun Media, a explicat în cadrul evenimentului ecomTEAM 2020: A new era for the Romanian E-commerce industry, care sunt cele mai bune canale prin care să ajungi la noua audiență adusă de pandemie.

Reprezentantul Gun Media recomandă, pentru început, prezența pe marketplace-urile mari și pe platforma Facebook pentru cei care vor să se adreseze noii audiențe apărute în comerțul online.

”Recomand prezența în marketplace-uri. Mai ales eMAG, cei care intră în zona de e-commerce cu siguranță fac cunoștință cu marketplace-urile mari și poate nu ajung să caute în altă parte. eMAG,în momentul de față, strict pe căutările tranzacționale, se cam bate cu Google în România. De aceea le-aș recomanda magazinelor online să fie atente la acest canal și să analizeze costurile pe care le implică. Apoi, cu siguranță platforma Facebook, pentru că înțelegem ce fel de audțiențe au intrat acum în comerțul online și putem să comunicăm la nivel de ad-uri pe nevoile fixe”, precizează Robert Trandafir.

Citește și Bănescu, Retargeting: Startul pandemiei a fost un fel de Black Friday zilnic

Content is King

Generarea de conținut trebuie să reprezinte în continuare una dintre principalele preocupări pentru un magazin online ce își propune să ajungă la cât mai mulți clienți.

”Avem un client care în perioada stării de urgență a generat mai mult conținut decât în ultimii doi ani la un loc. Vorbim despre filmultețe de tipul ”How to” pe youtube, articole pe blog, a investit foarte mult pe zona de conținut, concentrându-și comunicarea în așa fel încat să își învețe publicul faptul că ei sunt unica soluție de la care trebuie să cumpere. Acest lucru trebuie să învețe magazinele online, faptul că nu trebuie să existe altcineva pentru produsele respective decât ei”, precizează Robert Trandafir.

Citește și Predescu, Canopy: Cel mai important sfat pentru o firmă în pandemie? Nu vă opuneți trendurilor!

În ceea ce privește trendurile care își vor pune amprenta semnificativ pe marketingul online în perioada următoare, Trandafir punctează zona de Youtube Ads.

”Eu personal gândeam Youtube-ul fix ca un canal de brand awareness foarte util pe care îl recomandam și promovam pentru campanii în această direcție. Sunt din ce în ce mai plăcut surprins să văd conversii care vin direct din Youtube. Oamenii se opresc din a se uita la un clip pe un anumit canal, intră și comandă produsele. Mi se pare un canal pe care trebuie neapărat să îl abordeze toți jucătorii din e-commerce”, adaugă Trandafir.

Reprezentantul Gun Media include și platforma Pinterest în rândul canalelor ce au înregistrat o creștere importantă, considerând că le poate aduce rezultate foarte bune antreprenorilor din e-commerce care o aleg ca mijloc de promovare.

”Pinterest a explodat în perioada pandemiei. Au lansat Pinterest Ads la finalul anului trecut și pe anumite nișe poate să aducă rezultate foarte bune”, adaugă Trandafir.

Facebook Shops deschide ”cutia Pandorei”

Facebook a lansat în urmă cu câteva luni ”Facebook Shops”, o soluție ce oferă comercianților un magazin online direct în platforma ce are peste 2,6 miliarde de utilizatori la nivel global. Robert Trandafir precizează că soluția a fost recent lansată și în România și că mutarea deschide o ”cutie a Pandorei”.

Citește și Facebook vrea o felie mare din comerțul online: ce opțiune lansează compania

”Aici se deschide o cutie a Pandorei din punctul meu de vedere, deoarece Facebook va vinde, tot ecosistemul va fi în jurul platformei. Ce vom face noi, oamenii de marketing? Nu vom mai avea acces la datele respective, nu le vom mai putea folosi în campaniile de Google, nu vom mai știi cine a convertit ca să creăm audențe și să facem remarketing. Probabil va fi foarte util pentru magazinele mici, startup-uri, pentru magazinele mari va fi ceva mai greoi să intre pe acest tip de promovare”, explică Robert.

Citește și Cum vede directorul eMAG Marketplace lansarea Facebook Shops

Robert Trandafir a participat la ecomTEAM 2020, eveniment organziat de wall-street.ro, powered by FAN Courier, VTEX (Main partner), eMAG (gold partner), UniCredit Bank (gold partner), P3 Logistic Parks (gold partner), Gun Media (silver partner), Retargeting (silver partner), DWF (silver partner), CBRE (silver partner), Merchant Pro (silver partner), Plăți Online (sponsor), Canopy (sponsor), Veranda Mall (sponsor), Libris.ro (supporting partner), ARMO (supporting partner). Parteneri media: Cariere, Retail-Fmcg.ro, SmartBill, eComJobs.

Sursa foto: one photo / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri