Povestea Învie Tradiția a început când unul dintre co-fondatori, aflat în vizită într-o zonă turistică a României, a observat că pe tarabele cu suveniruri erau din ce în ce mai multe produse cu motive românești, dar care erau fabricate în China sau în Bulgaria.
„Am început să discutăm cu oamenii din zonă despre acest lucru și am descoperit că tradiția meșteșugului era în pericol să dispară, pentru că erau importate produse ieftine care imitau produse tradiționale românești. Oamenii spuneau că tradiția e pe moarte și de acolo am pornit ideea de Învie Tradiția”, povestește Alex Gavril în cadrul Maratonului Interviurilor din eCommerce, organizat la evenimentul ecomTEAM 2025.
Meșteșugarii cu care au discutat, la începuturile afacerii, se temeau că tradiția se va pierde, că nu vor mai avea cui să transmită mai departe tainele meseriei, deoarece tinerii nu vedeau neapărat un potențial în această activitate. Alex Gavril simte că lucrurile arată mai bine acum, decât în urmă cu 8 ani, când au fost pusele bazele Învie Tradiția.
„Nu cred că doar noi am contribuit, sunt foarte multe inițiative, inclusiv de la branduri mari care au intrat în zona aceasta”, povestește Alex Gavril.
Învie Tradiția: Gama de produse s-a extins inclusiv în zona celor alimentare
Gama de produse, pe care le preiau de la meșteșugarii locali din toată țara și le vând prin intermediul magazinului Învie Tradiția, s-a extins de-a lungul anilor și către zona de produse alimentare.
Astfel, găsești în oferta lor, de la produse din ceramică și lut, până la zacuscă, miere sau zeamă de varză murată. Aceștia au creat inclusiv coșuri cadou, populare în rândul clienților corporate care doresc să le facă cadouri angajaților în perioada sărbătorilor
Când vine vorba de clienții Învie Tradiția, 50% dintre ei sunt români din țară și din diaspora, 30% sunt clienți corporate, iar 20% sunt turiști străini care cumpără de la ei online sau din magazinul fizic pe care-l au în București, pe Strada Mihai Eminescu.
Vânzări prin WhatsApp cu ajutorul ChaCha Commerce, noua inițiativă antreprenorială a celor de la Promocrat
Promocrat, agenția de digital marketing din spatele Învie Tradiția, este implicată în mai multe businessuri. Recent au lansat, împreună cu antreprenorul Eduard Burghelia și compania de tehnologie Neo Vision, aplicația Nommy, cu care descoperi noi restaurante și primești desert sau aperitive din parea casei. Puteți citi mai multe despre ea AICI.
Acum pregătesc lansarea ChaCha Commerce, o soluție destinată industriei de e-commerce prin care comercianții pot vinde online prin intermediul WhatsApp. Este gândită atât ca o soluție ce poate fi complementară magazinului online, deschizând un nou canal de vânzare, cât și ca unicul canal de vânzare online al unui business ce nu are prezență online.
„Prima iterație va fi lansată cu Învie Tradiția, în perioada următoarea”, adaugă Alex Gavril. Acesta precizează că prin intermediul soluției tot procesul de achiziție online poate avea loc în WhatsApp, clientul nefiind nevoit să iasă din aplicație.