Promovarea cu influenceri: E o problemă de asumare. Azi conducem Dacia, mâine BMW, poimâine Tesla și toate sunt cele mai bune

Sursǎ foto: Ovidiu UDR

Promovarea cu influenceri: E o problemă de asumare. Azi conducem Dacia, mâine BMW, poimâine Tesla și toate sunt cele mai bune

Zona de influencer marketing a crescut puternic și în România în ultimii ani, cu creatori de conținut care ajung să câștige sume importante pentru campaniile pe care le derulează. Într-o dezbatere realizată în cadrul ecomTEAM, eveniment organizat de Wall-street.ro, Mihai Tănase, Director de Marketing al producătorului auto Dacia, și Alin Vlad, ecommerce director al retailerului de încălțăminte Otter, consideră că la nivelul industriei există o problemă de asumare.

„Cred că este o problemă de asumare în piața din România de influencer marketing. Astăzi conducem Dacia, mâine conducem BMW, răspoimâine Tesla și toate trei sunt cele mai bune, ceea ce nu e posibil”, precizează Mihai Tănase făcând referire la o practică adusă în discuție și de alți reprezentanți din panel, conform căreia unii influenceri aleg să prezinte foarte multe branduri din aceeași zonă într-un timp scurt, descriindu-le ca fiind cele mai bune.

Alin Vlad, e-Commerce director al retailerului român de încălțăminte Otter, a precizat în cadrul aceluiași panel desfășurat la ecomTEAM că, la început, această zonă a fost pentru el „una gri, primul gând fiind acela că a intrat într-o bulă greu măsurabilă”.

„Nu știi cât livrează, cât aport de imagine pozitivă îți aduce, brand awarness etc”, explică reprezentantul Otter.

Acesta adaugă faptul că au ales să testeze cât mai mult, reușind să aibă și colaborări reușite, dar și colaborări unde nu au observat niciun rezultat.

„La început m-a surprins cum influencerii erau la trei lansări de fashion în aceeași zi și cumva nu aveam cum să nu cred că există o diluare foarte mare(...) Noi am ieșit din zona de influenceri de Fashion și ne-am dus în diferite nișe”, explică reprezentantul Otter, dând exemplu o colaborare cu Prințesa Urbană ca fiind una reușită.

Revenind la Mihai Tănase, specialistul în digital marketing precizează că Dacia nu a renunțat la această zonă de influencer marketing, însă cochetează și ei cu diverse nișe.

„Nu credem neapărat că influencerii generaliști sunt cei mai potriviți pentru noi tot timpul, dar am descoperit alceva: clienții sunt cei mai buni influenceri și am întâlnit povești foarte bune în rândul clienților noștri care pot fi amplificate cu bugete similare date unui influencer”, adaugă reprezentantul Dacia.

ecomTEAM este un eveniment organizat de wall-street.ro și susținut de:

  • Main Partner: FAN Courier
  • Gold Partner: IT Globers
  • Silver Partners: Daktela, Innobyte, Gun Media, Netopia Payments, ING Bank, Limitless Agency, RTB House, DPD, Sameday, Dyver, InvestHK, Optimized, Mizar, Cargus, MTH Digital, DHL, MerchantPro, UpSwing.
  • Event Sponsors: Mavericks, 2Ship, Roweb, Consulting Hungary
  • With the support of: FULL OUT Media
  • Agency Partners: Bossnet, Alt Express, Spot Group, AYSA
  • Supported By: Magnolia.ro, Leonidas, Autonom

Personalizate pentru tine