Consiliul General al Capitalei a aprobat studiul de fezabilitate pentru reconfigurarea zonei Dimitrie Pompeiu - Fabrica de Glucoză - Şoseaua Pipera, ceea ce înseamnă că proiectul poate fi demarat, relatează Agerpres.
Mai exact, proiectul vizează lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu cu extinderea infrastructurii de tramvai, precum şi construirea unui nou drum de legătură între şos. Pipera, bd. Dimitrie Pompeiu şi str. Fabrica de Glucoză.
Valoarea totală a investiţiei este de 534 milioane lei, TVA inclus. Durata estimată de realizare a obiectivului de investiţii este de trei ani.
"Având în vedere că traficul a fost întotdeauna o problemă pentru Municipiul Bucureşti, cred că trebuie să ne asumăm acele proiecte de infrastructură care să aducă un beneficiu pe termen lung. Vorbim de un proiect la care am lucrat mai bine de patru ani: străpungerea lui «Dimitrie Pompeiu» în «Barbu Văcărescu» - un proiect care aduce o legătură complexă între tramvaiul 16 şi tramvaiul 5. Un proiect care va aduce tramvaiul corporatiştilor în zona cea mai aglomerată a Bucureştiului", a declarat primarul interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu.
Conform raportului de specialitate, în prezent traficul auto pe Bulevardul Dimitrie Pompeiu se desfăşoară greoi, iar traficul pietonal pe anumite zone este "aproape inexistent". Trotuarele au o lăţime de aproximativ 1,5 m, iar circulaţia pe ele nu se realizează în condiţii de maximă siguranţă. Transportul în comun nu are benzi dedicate, motiv pentru care se desfăşoară "anevoios", menţionează sursa citată.
Bujduveanu anunțase finalizarea studiului de fezabilitate
Primarul interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, anunţa la începutul săptămânii că a fost finalizat studiul de fezabilitate pentru reconfigurarea zonei Dimitrie Pompeiu - Fabrica de Glucoză - Şoseaua Pipera.
După aprobarea proiectului de către CGMB, autoritatea locală va putea lansa achiziţia pentru proiectare şi execuţie cât mai curând.
Proiectul presupune:
- lărgirea bulevardului Dimitrie Pompeiu;
- extinderea reţelei de tramvai şi conectarea liniilor 16 şi 36 la linia 5, cu un nou traseu către bd. Barbu Văcărescu;
- construirea unui nou drum care leagă şos. Pipera, bd. Dimitrie Pompeiu şi str. Fabrica de Glucoză;
- o pasarelă pietonală hobanată, care să traverseze în siguranţă infrastructura rutieră şi linia de tramvai.
"Obiectivul nu este doar să fluidizăm traficul, ci să creăm un spaţiu urban în care metroul, tramvaiul, bicicleta şi mersul pe jos să se completeze armonios. Îmi doresc o zonă sigură, conectată şi modernă", scria Bujduveanu, pe Facebook.