Stelian Bujduveanu, primarul general al Capitalei, transmite că studiul de fezabilitate pentru un proiect de fluidizare a traficului în zona de nord a orașului a fost finalizat. Este vorba despre lărgirea Bulevardului Dimitrie Pompeiu, care vine la pachet cu reconfigurarea liniilor de transport din zonă, dar și cu adăugarea unei noi străzi de legătură.
Cum va fi reconfigurată zona Dimitrie Pompeiu - Fabrica de Glucoză
„Lucrez la un proiect în care cred cu adevărat: reconfigurarea zonei Dimitrie Pompeiu – Fabrica de Glucoză – Șoseaua Pipera. Este unul dintre cele mai complexe și importante demersuri de infrastructură urbană în care m-am implicat până acum”, a scris Bujduveanu, pe Facebook.
„Astăzi pot să dau o veste bună: am finalizat și recepționat studiul de fezabilitate și demarăm licitația pentru proiectare și execuție lucrări”, a adăugat edilul.
Proiectul presupune:
- Lărgirea bulevardului Dimitrie Pompeiu
- Extinderea rețelei de tramvai și conectarea liniilor 16 și 36 la linia 5, cu un nou traseu către bd. Barbu Văcărescu
- Construirea unui nou drum care leagă șos. Pipera, bd. Dimitrie Pompeiu și str. Fabrica de Glucoză
- O pasarelă pietonală hobanată, care să traverseze în siguranță infrastructura rutieră și linia de tramvai
Care este valoarea proiectului
„Obiectivul nu este doar să fluidizăm traficul, ci să creăm un spațiu urban în care metroul, tramvaiul, bicicleta și mersul pe jos să se completeze armonios. Îmi doresc o zonă sigură, conectată și modernă”, a transmis primarul Bujduveanu.
Valoarea estimată a investiției este de 534,9 milioane lei (peste 105 milioane euro). Lucrările vor fi finalizate în aproximativ trei ani. „Următorul pas: proiectul ajunge pe masa Consiliului General. Aprobarea ne va permite să lansăm achiziția pentru proiectare și execuție cât mai curând”, a scris primarul.
Ca răspuns, la postarea de pe rețeaua de socializare, mai multe persoane l-au întrebat pe Bujduveanu despre continuarea lucrărilor la Pasajul Ciurel, respectiv despre conectarea acestuia la Autostrada A1, dar și despre proiecte de reducere a poluării prin introducerea de zone „ULEZ”, așa cum există, de pildă, în Regatul Unit.
Genul acesta de măsuri au fost pe masa municipalității încă de pe vremea mandatului Gabrielei Firea, dar niciun primar nu a luat măsuri pentru a reduce numărul de vehicule poluante din București, iar autoritățile iau în calcul în schimb introducerea de impozite mărite pentru mașinile poluante.