Ferrari amână cel de-al doilea model 100% electric din lipsă de cerere

Sursǎ foto: Poppy Pix / Shutterstock.com

Ferrari amână cel de-al doilea model 100% electric din lipsă de cerere

Cuprins Articol:

Ferrari nu va mai lansa anul viitor cel de-al doilea model 100% electric pe care-l pregătește, surse apropiate de producătorul italian declarând, conform Reuters, că italienii au luat această decizie după ce au observat o lipsă de cerere pentru mașini de lux pe baterii.

Ferrari va lansa prima mașină electrică în acest an

Unul dintre cei mai faimoși producători de mașini supersport din lume va dezvălui primul său model pe baterii în luna octombrie (într-o primă fază), dar cel de-al doilea se va lăsa așteptat. Deși trebuia prezenntat în 2026, Ferrari pare că vrea să mai aștepte până cel puțin în 2028, iar asta pentru că nu ar avea destui clienți pentru două mașini „verzi”.

Primul EV al mărcii din Maranello va ajunge pe piață în primăvara lui 2026, iar livrările vor demara în toamna anului viitor. Până atunci, știm că Ferrari a lucrat mult pentru a oferi o experiență „plină de personalitate și pasiune” la bordul mașinii sale electrice. În acest sens, constructorul a folosit o Tesla pentru a testa module de rulare, iar inginerii au luat în calcul dezvoltarea unui sistem audio prin care să „emancipeze” motorul electric.

Sursele Reuters au arătat că nu ar exista cerere pentru o mașină sport de lux electrică, ceea ce sugerează că primul EV Ferrari va avea o altă formă. Producătorul nu a oferit niciun detaliu despre tipul de caroserie ales, dar o parte din presă a sugerat în trecut că ar putea fi vorba de un crossover sau de un SUV, așa cum este Purosangue.

Rivalii de la Lamborghini au amânat și ei lansarea unui model pe baterii

La finele anului trecut, aflam că Lamborghini nu se grăbește să lanseze primul său model pe baterii. Concret, producătorul și-a amânat cu un an dezvăluirea primei mașini electrice, vrând acum să o prezinte în 2029 în loc de 2028. Inițial, Lamborghini spusese, vag, că primul EV urmează să fie gata „până la finele deceniului”.

Un alt rival, Maserati, a anulat complet o versiune pe baterii a supercar-ului MC20. Versiunea „Folgore”, disponibilă actualmente pe GranTurismo, nu va mai fi făcută, conform Maserati, tocmai din cauza unei lipse de cerere. Totodată, Porsche și-a redus așteptările de a-și „înverzi” gama, plusând cu investiții în mașini hibride pe fondul vânzărilor dezamăgitoare ale noilor Taycan și Macan. Cu toate acestea, noua generație 718 Cayman/Boxster pentru Europa va fi electrică.

Personalizate pentru tine