Producătorul auto franco-italiano-american Stellantis ar putea închide fabrici din cauza riscului unor amenzi dure din partea UE pentru neîndeplinirea obiectivelor privind emisiile de CO2, a afirmat directorul subsidiarei europene, Jean-Philippe Imparato, în Parlamentul Italiei, transmite Reuters.
Producătorii auto europeni trebuie să vândă mai multe mașini electrice
Producătorii auto europeni trebuie să vândă mai multe vehicule electrice (EV) pentru reducerea emisiilor de CO2 sau riscă amenzi, în contextul eforturilor blocului comunitar de a limita efectele catastrofice ale schimbărilor climatice. Industria auto a obţinut mai mult pentru pentru a se conforma normelor iar amenzile vor ţine cont de emisiile din perioada 2025-2027, faţă de nivelul din 2025 prevăzut iniţial, conform Agerpres.
Obiectivele încă nu pot fi îndeplinite de producătorii auto, iar Stellantis s-ar putea confrunta cu amenzi de până la 2,5 miliarde de euro "în următorii doi-trei ani", a avertizat Jean-Philippe Imparato. Acesta a explicat că, fără schimbarea semnificativă a reglementărilor până la finalul anului, "va trebui să luăm decizii dure".
Stellantis fie va trebui să dubleze vânzările EV, ceea ce este imposibil, fie să reducă producţia de maşini pe benzină şi motorină, astfel încât să îmbunătăţească mixul energetic al flotei sale în favoarea modelelor electrice, susţine directorul subsidiarei europene. Acesta a adăugat: "Am două soluţii: fie forţez segmentul EV, fie renunţa la vehicule alimentate cu motoare cu combustie internă (ICE). Şi, prin urmare, închid fabrici", posibil uzina Atessa din Italia.
Stelantis ar putea vinde Maserati
Maserati, marca de lux italiană care trece printr-o perioadă ingrată, ar putea fi vândută de „părintele” Stellantis. Grupul multinațional format prin fuziunea FCA și PSA ia în calcul scăderea numărului de mărci din portofoliu chiar și după debarcarea lui Carlos Tavares, fostul CEO fiind primul care a avertizat că brandurile „neperformante” vor ajunge de vânzare.
În toamna anului trecut, Stellantis a anunțat că va decide viitorul tuturor mărcilor sale în următorii 2-3 ani, Carlos Tavares lăsând astfel povara unor decizii dificile pe umerii urmașului său. Executivul portughez a debarcat de la fruntea grupului în decembrie, iar board-ul de conducere a intrat de atunci într-o etapă de căutări, avându-l pe John Elkann (președintele Ferrari și Stellantis) pe post de CEO interimar.
În mai, Antonio Filosa a fost numit noul director executiv, dar această schimbare de la vârf nu a ameliorat situația mărcii Maserati. Producătorul a vândut mai puține mașini anul trecut decât în 2023, în timp ce producția întregului grup la uzinele din Italia a atins un minim istoric cu ecouri doar în anii '50.