Putere pe bază de abonament: Volkswagen vrea bani în plus ca să-ți ofere performanțe mai bune

Sursǎ foto: Volkswagen

Putere pe bază de abonament: Volkswagen vrea bani în plus ca să-ți ofere performanțe mai bune

Cuprins Articol:

Volkswagen o ia pe urmele rivalilor germani de la BMW și Mercedes-Benz prin lansarea unui sistem pe bază de abonamente plătite care permite clienților să deblocheze performanțele maxime ale modelelor ID.3 Pro și ID.3 Pro S.

Ce primești dacă achiți abonamentul Volkswagen

Conform Auto Express, mașinile nu vor dezvolta decât 201 cai putere dacă alegi să nu plătești taxa care deblochează toți cei 228 cai putere disponibili. Această găselniță a fost descoperită în configuratorul Volkswagen de pe piața din Marea Britanie, unde abonamentul are un preț lunar de 16,5 lire sterline (97 de lei).

Prin comparație, cel mai ieftin abonament Netflix disponibil în România (nivel Basic) costă circa 25 de lei pe lună. Volkswagen nu inovează la acest capitol, producători ca BMW sau Mercedes-Benz venind în trecut cu propriile lor propuneri pe bază de abonament pentru clienți.

Astfel, bavarezii ofereau scaune încălzite pentru un cost lunar suplimentar, soluție prezentată ca un „beneficiu” pentru clienții care alegeau un nivel de echipare de bază, dar doreau doar anumite echipamente premium de pe nivelele superioare.

Acel abonament, mult criticat la momentul lansării, în 2022, costa 18 dolari. Ulterior, ideea a fost abandonată. Chiar și așa, Mercedes-Benz a venit cu propriul să abonament, pentru a permite roților de pe spate de pe anumite modele să bracheze mai mult. De asemenea, BMW, în 2023, a oferit un alt tip de abonament, de 100 de dolari, pentru deblocarea funcției de pornire a motorului de la distanță.

Alternativ, Volkswagen oferă și un pachet „pe viață”, prin care șoferul poate accesa mereu puterea maximă a mașinii, dar această opțiune costă 649 de lire sterline sau 3.810 lei. Producătorul german susține că puterea maximă de 228 cai putere va rămâne și dacă mașina este vândută, ea nefiind legată de proprietar, ci de automobil.

De asemenea, pe lângă saltul de putere de 27 de cai putere, clienții vor primi și un plus de cuplu - de la 265 Nm la 310 Nm. Volkswagen susține că mașina este oricum omologată cu puterea maximă, deci autoritățile din Marea Britanie nu trebuie informate de cei care-și cumpără abonamentul. De asemenea, autonomia nu va fi mai scăzută în cazul celor două versiune ID.3 cu puterea maximă deblocată.

Volkswagen compară situația cu opțiunile disponibile pe mașinile tradiționale

Volkswagen susține că „din totdeauna, clienții care cumpără mașini diesel sau pe benzină au avut la dispoziție motoare cu aceeași capacitate cilindrică, dar trepte de viteză diferite, adaptate bugetelor și nevoilor lor. Acum, același lucru este posibil și în cazul mașinilor electrice”.

În cadrul mesajului transmis către Auto Express, Volkswagen explică faptul că „cei care cumpără un ID.3 Pro sau ID.3 Pro S nu sunt astfel obligați să plătească un preț mai mare aferent puterii de top, ci o pot debloca oricând pe durata vieții mașinii, ceea ce permite un cost de achiziție inițial mai accesibil”.

Pe lângă exemplele despre care am vorbit deja, și constructorul chinez Polestar oferă putere „sub lacăt” la modelul Polestar 2, aceasta putând fi accesată tot pe bază de subscripție. Totuși, rămâne de văzut ce vor păți șoferii care vor încerca să acceseze puterea prin metode „neortodoxe”, cum ar fi resetarea ECU-ului sau a altor sisteme electronice.

Dacă ea este oricum disponibilă, putem bănui că metode de tipul „jailbraking” vor fi dezvoltate în acest scop, ceea ce ar trebui să fie mai ușor decât modificările de electronică la o mașină termică, acestea „găsind” resurse suplimentare de putere, în afara parametrilor impuși de constructor, pe când cei 228 de cai putere sunt din fabrică acolo și reprezintă o resursă de putere pentru care mașina a fost oricum proiectată. Cel mai probabil, însă, cei care vor face asta, vor pierde garanția la mașină și s-ar putea chiar să se trezească cu acțiuni în justiție.

Personalizate pentru tine