FOTO | „Mașinăria” din spatele magazinelor Kaufland: Imagini exclusive din centrul logistic de la Turda al nemților

Sursa foto: Wall-Street.ro

Gallery Vezi Galeria (48)

FOTO | „Mașinăria” din spatele magazinelor Kaufland: Imagini exclusive din centrul logistic de la Turda al nemților

Cuprins Articol:
Kaufland operează la Turda (județul Cluj) al doilea cel mai mare centru logistic din țară, o piesă esențială a „mașinăriei” de care depinde aprovizionarea celor peste 190 de magazine pe care lanțul de hipermarketuri îl are în țară. Wall-Street.ro a vizitat locația, imagini exclusive de la fața locului fiind accesibile în galeria foto atașată articolului.

Un centu logistic cât mall-ul din Băneasa

Depozitul Kaufland din Turda are 100.000 mp (dimensiunea aproximativă a Băneasa Shopping City din București) și se desfășoară pe un teren de peste 400.000 mp. Depozitul deservește zona de nord a țării, din Transilvania și până în Bucovina. Peste 400 de camioane peacă zilnic de aici pentru a asigura aprovizionarea în regiune. 

Kaufland mai deține un centru logistic de 115.000 mp în Ploiești și mai are în plan construirea celui de-al treilea în zona Iași. 

97% din toate produsele care se găsesc pe rafturile magazinelor Kaufland provin dintr-unul din cele două centre logistice menționate. 

În centrul logistic de Kaufland Turda, produsele sunt recepționate de la furnizori, sunt depozitate o perioadă de timp, iar apoi sunt distribuite către magazinele din rețea care fac solicitări de marfă. O parte din centrul logistic este complet automatizat.

Centrul logistic este dotat și cu propriul parc fotovoltaic, care generează 25% din necesarul de energie consumată.  

Centrul logistic Kaufland care se odihnește doar două zile pe an. Cum sunt răsplătiți angajații?

Aproximativ 550 de angajați lucrează la centrul logistic Kaufland din Turda, organizați în două ture, 7 zile pe săptămână și 363 de zile pe an. Singurele două zile din an în care centrul este închis complet sunt cele de 1 ianuarie și prima zi a sărbătorii Paștelui. 

Din cauza rolului esențial pe care centrul logistic îl are în cadrul businessului Kaufland, dar și datorită faptului că munca din depozite este una intensă din punct de vedere fizic, executivii Kaufland spun că remunerarea corespunzătoare a acestora este prioritară.

„Este o muncă grea și care nu se oprește aproape niciodată. Centrul logistic funcționează de la 05:00 dimineața, până la ora 01:00 noaptea. Este o muncă intensă, fizică, iar din acest motiv angajații sunt bonusați în funcție de performanțe. De exemplu, un angajat din depozit primește bonus în funcție de eficiență, de câte baxuri de marfă prelucrează într-o oră. Dacă ești bun, aproape că îți poți dubla salariul datorită acestor bonusuri”, explică Dan Dehenes, directorul centrului de logistică Turda, al Kaufland. 

De asemenea, angajații primesc bonusuri în funcție de condițiile de muncă. De exemplu, angajații care lucrează în hala frigorigică, unde temperatura este de -20 de grade Celsius, primesc un „spor de frig”. Aceștia lucrează în „reprize” de câte 45 de minute, combinate cu pauze de 15 minute, tocmai din cauza condițiilor extreme de temperatură. 

Kaufland, cel mai mare angajator din retail și al doilea cel mai mare jucător din piață

Kaufland face parte din grupul german Schwarz, cel mai mare grup de retail din Europa și al patrulea cel mai mare din lume. În grupul Schwarz se află și Lidl, de asemenea prezent în România. 

Lidl și Kaufland au fost lanțurile de supermarketuri și hipermarketuri care au înregistrat cele mai mari vânzări în România anul trecut. Astfel, companiile din România de sub umbrela Lidl au avut o cifră de afaceri cumulată de 24 mld. lei, în vreme ce Kaufland a atins nivelul de 19,5 mld. lei. Kaufland este cel mai mare angajator din retailul românesc, cu peste 14.500 de angajați. 

Personalizate pentru tine