2 / 4

Head-hunterii scad tarifele

Pentru a se adapta conditiilor economice si modificarilor din piata, head-hunterii au scazut onorariile, s-au conformat cerintelor clientilor si au acceptat oferte venite de la companii mai mici ca dimensiune, care cauta sa incheie pozitii si pentru managerii de linie.

„Nivelul mediu al onorariilor percepute a scazut putin, insa tariful minim de referinta pentru orice companie de executive search a ramas acelasi – 12.000 de euro”, afirma Butunoiu.

Necefor adauga ca tarifele TBS au scazut nesemnificativ, cu aproximativ 500 de euro fata de ultimele patru luni ale anului 2008.

Votisky a adoptat un sistem diferit, sustinand ca daca inainte portofoliul cuprindea cu precadere servicii complexe si costisitoare, acum strategia adoptata este de a diviza acele servicii in module mai ieftine individual si de a extinde portofoliul prin oferirea altor servicii de consultanta in HR. „Pe langa toate acestea am decis sa oferim si un sistem esalonat de plata a onorariului”, a adaugat Votisky (foto).

Pe langa ajustarea tarifelor, head-hunterii trebuie sa faca fata si unui portofoliu de clienti din alte domenii de activitate. Daca inainte banking-ul era clientul cel mai des intalnit, acum la mare cautare sunt proiectele pentru industriile IT si FMCG. „Am perceput o schimbare in randul industriilor care apeleaza la servicii de head-hunting. Daca inainte predominau cererile din sectoarele banking si FMCG, acum avem mai multe cereri din IT si inginerie”, mentioneaza Necefor.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri