3 / 4

Schimbarea companiei dupa doi ani – cea mai proasta decizie

De ce majoritatea specialistilor de resurse umane fluctueaza cu rapiditate in piata? In perioada de boom economic, cand companiile au decis extinderea afacerilor in Romania, managerii de resurse umane faceau rocada de la o companie la alta. Chiar si in 2009, in recesiune, s-au produs peste 10 mutari la nivel de management in resurse umane in piata, potrivit estimarilor Wall-Street.

“O parte importanta a specialistilor in resurse umane cred ca daca nu schimba locul de munca pentru un timp indelungat nu sunt valorosi ca profesionisti. In anii de boom economic, cand piata fortei de munca a fost luata pe nepregatite si cand nu aveam suficienti profesionisti in piata, angajatorii preferau sa roteasca aceiasi oameni in diverse companii”, explica Salajan.

O alta explicatie pentru aceste mutari frecvente ar putea fi legata de valoarea remuneratiei pe care HR-ul o primeste in plus, in compania care il "fura" de la concurenta.

“As risca sa avansez ipoteza ca acest lucru a fost in stransa legatura cu dinamica economiei din perioada 2000-2008. Cresterea economica rapida, inmultirea companiilor care puteau oferi pachete salariale atractive, oportunitati de dezvoltare si numarul totusi limitat de specialisti in resurse umane au stimulat aceasta “vanatoare” a managerilor de resurse umane dupa slujbe mai bune si mai bine platite si a firmelor dupa manageri cu mai multa experienta si mai competenti”, mentioneaza Iorgulescu.

Managerii de resurse umane incurajeaza mentinerea in acelasi post pentru o perioada mai mare de doi ani, astfel incat angajatul sa poata intelege pe deplin procesele pe care le performeaza si sa inteleaga modul de functionare a organizatiei. “De cele mai multe ori, insa, 2 ani nu-ti permit sa inveti un job, cu atat mai putin sa performezi in el. Mai cu seama, cand schimbarile sunt intamplatoare sau facute in urma unor impulsuri de moment. Castigurile pe termen scurt sunt, cel mai adesea, efemere, explica aceasta.

Grigorescu, Kraft - Sfaturi pentru juniori

1: Sa treaca prin mai multe cicluri complete de business in aceeasi companie, ideal prin 3. Numai asa se pot testa cu adevarat in situatii diferite de business (de exemplu: crestere, stagnare, descrestere) din care pot invata cu adevarat si isi pot descoperi adevarata valoare.

2: Sa faca in asa fel incat sa fie promovati in aceeasi companie. Promovarea in interiorul aceleiasi companii este o confirmare a valorii individuale, a contributiei la rezultatele firmei si a adevaratului potential de crestere in cariera. Promovarea prin salturi dintr-o companie in alta croieste o falsa cariera bazata pe o falsa valoare individuala.

3. Sa se gandeasca ce e cu adevarat important pentru ei. Daca banii sau titlul sunt cele care primeaza, atunci saritul dintr-o firma in alta poate fi modul de atingere a obiectivelor personale. Daca insa primeaza alte lucruri, cum ar fi valorile sau cultura companiei, atmosfera generala, relatiile dintre angajati sau dintre angajati si manageri, posibilitatea de a invata si a creste profesional etc., atunci ar trebui sa se gandeasca inzecit inainte de a lua decizia de schimbare a angajatorului.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri