2 / 4

George Popescu, Amway - Drumul de la programator la CEO

Parcursul lui George Popescu in cadrul companiei de vanzari directe Amway Romania, cu afaceri de 21 mil. euro si un profit de 680.000 la nivelul lui 2010, este unul inedit. Originar din Ramnicu Sarat si absolvent al Facultatii de Automatica din cadrul Institutului Politehnic din Bucuresti, promotia 1991, George Popescu a lucrat initial in cadrul unei companii de software.

Atunci cand a sustinut interviul de angajare la Amway, pentru pozitia de programator, recunoaste ca nu stia nimic despre companie. “Ei cautau un programator si eu eram in cautarea unui nou job. Ma interesa atunci ce urma sa fac, nu stiam foarte multe despre companie, industria nu imi spunea foarte multe insa nici nu ma interesa foarte tare, pentru ca m-a interesa partea tehnica, iar Amway este o companie care investeste foarte multi bani in acest domeniu”, isi aminteste Popescu.

Dupa doua zile a fost contactat de companie. Obtinuse postul. Avea 29 de ani. Au urmat multe proiecte in Europa, dupa care timp de un an a lucrat in cadrul sediului central al Amway, din Michigan. Ulterior, s-a intors in Europa pe o pozitie de project manager pe zona de IT si a participat la proiecte importante precum lansarea Amway in Ucraina si Rusia. Dupa proiectul coordonat in Rusia, si absolvind intre timp un MBA, i s-a oferit postul de branch manager in Romania, “o piata care crestea la momentul respectiv extrem de mult, cu o echipa in dezvoltare si unde era nevoie de forte noi pe partea de management”, completeaza George Popescu.

Daca pe partea de programare totul este rational, calculat, “alb sau negru”, partea de management este cu totul diferita, cel mai placut aspect fiind interactiunea cu oamenii, considera si seful Amway Romania.

Nu crede in existenta unui program de lucru simplu. “Fiecare zi este diferita, exista zile cand lucrezi 20 de ore, sunt zile in care lucrezi mai putin, sunt zile incarcate de stres, altele mai putin incarcate de stres si mai mult de rezultate”, explica George Popescu.

Ce spune despre:

O satisfactie profesionala: Pe partea de conducere au fost ani in care am crescut cu doua cifre in fiecare an, am avut un an in care am crescut chiar si cu 60%.

Criza financiara: Nu este simplu sa treci printr-o perioada de criza, noi ne bucuram insa ca la nivel mondial Amway este in crestere, un mare avantaj. Atunci cand o regiune creste o alta isi permite sa aiba o crestere mai mica sau chiar o scadere, iar lucrurile sunt mai calme, nu exista o presiune atat de mare la nivel de corporatie. In 2010 am crescut fata de 2009, deci exista o putere financiara foarte mare, sunt produse noi lansate in fiecare an.

Criza a schimbat in primul rand modul in care intelegem comportamentul clientilor – este complet diferit fata de acum 4-5 ani cand toata lumea lua credit cu buletinul.

Revenirea consumului: Sunt convins ca anul 2011 va fi un an in care lucrurile se vor stabiliza. Eu cred ca anul acesta vom incepe sa crestem incet incet. Lumea a iesit din perioada de panica, o panica ce caracteriza intreaga societate acum doi ani. Acum oamenii s-au obisnuit cu ideea si privesc lucrurile mult mai realist. Atitudinea asta se reflecta si in obiceiurile de consum.

Piata cosmeticelor: Piata de cosmetice a fost si ea afectata de criza, produsele cosmetice sunt consumate zilnic, nu exista posibilitatea de a inceta consumul. Sunt scaderi pentru ca fiecare este mai grijuliu.

Noi angajari: Anul acesta vom consolida echipa actuala. Nu avem pozitii noi deschise.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri