2 / 4

Evolutia pietei si a preturilor, sub incidenta cursului de schimb

Pentru perioada urmatoare, dezvoltarea pietei de ferestre si usi din PVC va depinde si de evolutia cursului valutar, deloc de neglijat la inceput de an. “Facand abstractie de acest lucru, anul trecut, cresterea pietei a fost in dependenta cu cresterea pietei constructiilor, la 30-35% fata de anul precedent. Pentru acest an, estimam o crestere de 20-30%, in functie de cum va evolua cursul de schimb”, precizeaza Ionescu.

In opinia vicepresedintelui Casa Noastra, care detine 20% din compania Casa Noastra, piata autohtona a constructiilor inregistreaza una din cele mai mari cresteri din Europa, “un motor suficient de crestere puternica” pentru business-ul de ferestre si usi PVC.

“Cursul de schimb valutar are insa o influenta destul de mare asupra cifrei de afaceri, datorita faptului ca majoritatea materiilor prime sunt din import. Majorarea pretului la combustibili, a preturilor la materii prime ca otelul vor influenta afacerea”, continua Ionescu. In prezent, compania isi importa materia prima in proportie de 95% din Germania, dar si de la producatori locali, iar sticla din Statele Unite.

Mai mult, deprecierea monedei nationale fata de euro va avea o influenta directa asupra pretului de vanzare a produselor finite. “Se poate ajunge practic la fluctuatii de 15% in plus la pretul final de retail. Daca trendul de depreciere continua, vanzarile noastre vor fi influentate negativ”, considera reprezentantul Casa Noastra.

Dat fiind faptul ca in Romania nu exista standarde impuse in privinta dimensiunilor usilor si ferestrelor, cum exista in alte tari, este relativ dificil de apreciat un pret mediu pe metru patrat de termopan sau un pret final de vanzare. “O comanda medie, de exemplu schimbarea ferestrelor unui apartament de doua camere este de 500-550 de euro si 650-700 de euro pentru unul cu trei camere”, spune Ionescu.

Anul trecut, vanzarile companiei au atins 22 milioane de euro, aproape dublu decat anul precedent, iar cota de piata se situa la 3%, raportand la valoarea pietei citate in studiul Neomar Consulting. “Ne dorim sa crestem cu 50% cifra de afaceri fata de anul trecut (n.r – la aproximativ 33 milioane de euro). Planul nostru pentru primii ani in care am inceput productia a fost obtinerea unei cote de piata semnificative, profitul nu a fost obiectivul nostru primar. In functie de cum va evolua piata in ansamblu, estimam cota de piata pentru acest an undeva la 4%”, ne declara oficialul Casa Noastra.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri