2 / 4

Tehnologie si comunicare, principalele investitii in 2009

Heidi Chocolat are alocat un buget anual de investitii de 1 milion de euro doar pentru tehnologie. In plus, compania a alocat 100.000 de euro pentru extinderea depozitului din comuna Pantelimon. Noul amplasament, care va fi finalizat in luna iulie, va mari capacitatea de depozitare cu 25%.

“Am investit masiv in tehnologie in ultimii 2-3 ani. Din aceasta cauza a trebuit sa renuntam la 27 de angajati acum o luna, datorita imbunatatirii eficientei. Am introdus masini care inlocuiau munca manuala realizata de acesti oameni. Pe de alta parte, vom putea reangaja o parte din acesti oameni incepand cu august. Suntem in discutii cu 2-3 companii care ar putea sa ofere o slujba pe perioada verii pentru o parte din acesti angajati. Avem nevoie de personal in zonele in care pot aduce valoare adaugata, nu vrem sa avem angajati care pot fi inlocuiti usor de masini”, declara Erwin Vondenhoff.

Compania are in prezent 300 de angajati, fara a avea fluctuatii de personal.

“Am investit in oameni, in comunicare, in teambuildinguri, intr-o perioada in care stim ca acestia au alte prioritati. Incercam sa utilizam in mod productiv aceasta crestere a loialitatii angajatilor. Anul trecut am avut momente critice in productie, cand angajatii au plecat pentru un salariu mai mare. In momentul de fata nu avem fluctuatii de personal. Oamenii nu vor sa mai plece, sunt bucurosi ca au un loc de munca. Investim in oameni, avem insa si asteptari din partea lor. Nu vrem sa avem o loialitate doar ca urmare a crizei, ci oamenii sa aiba un interes pentru bunul mers al acestei afaceri”, explica Vondenhoff.

Pe de alta parte, Heidi Chocolat a reevaluat strategia de comunicare, renuntand la promovarea pe TV in favoarea comunicarii in zonele care pot influenta decizia de cumparare. In plus, ca parte a strategiei de pozitionare, producatorul de ciocolata a inceput, in urma cu cativa ani, sa se retraga din anumite retele de magazine.

“Nu vrem sa fim prezenti intr-un mic magazin din zona rurala, pentru ca, in primul rand, nu este targetul nostru, iar in al doilea rand, nu ofera conditiile de comercializare necesare. Pe timp de vara ciocolata se topeste, iar clientii nu se mai pot bucura la maxim de produsele noastre. Acesta a fost si motivul pentru care am inceput, in urma cu cativa ani, sa ne retragem din anumite retele de magazine”, spune oficialul Heidi.

Daca pana acum promovarea produselor se realiza in principal prin intermediul posturilor de televiziune, anul acesta Heidi Romania a renuntat complet la acest mijloc de comunicare, urmand sa investeasca in noi ambalaje, comunicare instore si online.

“Vom folosi mai activ online-ul, intrucat targetul nostru este online. In 3-4 luni vom avea o noua pagina de Internet”, declara Vondenhoff.

Totodata, compania are in plan deschiderea unui nou magazin de prezentare, care urmeaza sa fie situat in comuna Pantelimon, langa fabrica si sediul administrativ.

“Va fi ceva cu totul nou, o posibila alternativa la oferta actuala de petrecere a timpului liber alaturi de familie. Ne propunem astfel sa fim mai transparenti fata de audienta noastra, sa aducem emotie in relatia cu consumatorul nostru. Speram sa deschidem acest magazine in primavara anului viitor”, afirma Erwin Vondenhoff.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri