3 / 6

Care sunt factorii din economia autohtona care defavorizeaza IMM-urile

Printre punctele slabe ale economiei romanesti, care ingreuneaza o mai buna functionare a acesteia, gasim taxele mari, deficitul bugetar, ingreunarea creditarii, coruptia, dependenta de exporturi, rata mare de indatorare, scaderea productiei autohtone, investitiile scazute, dar si somajul.

Foarte multe dintre IMM-uri s-au dezvoltat odata cu expansiunea economiei autohtone din anii anteriori. Practic, spune specialistul in consultanta din cadrul Ensight, evolutia pozitiva s-a datorat (aproape) exlusiv mediului economic ascendent, iar pentru tinerii manageri ai unor astfel de companii aceasta este prima situatie dificila cu care se confrunta.

“Din experienta pe care o avem, putem spune ca foarte putine companii sunt pregatite sa faca fata unor scaderi de vanzari. Daca mai adaugam si faptul ca bancile au oprit creditarea, care a suplinit lipsa de lichiditati generata de cheltuielile excesive ale companiilor, avem de a face cu o situatie complicata pentru multi tineri manageri, care au o mentalitate construita exclusiv pe premisele cresterii economice si a unor cheltuieli excesive”, detaliaza Maftei.

El considera ca mentalitatea multora din manageri reprezinta unul din punctele slabe care va avea ca efect prelungirea situatiei negative actuale, astfel ca, din acest punct de vedere, criza nu si-a aratat toate efectele. Pentru companiile aflate in situatii critice din cauza experientei reduse a managementului, Maftei vede doua variante: fie vor fi desfiintate, fie isi vor schimba profund abordarea. Ambele variante insa vor avea ca efect pe termen mediu-lung curatirea mediului economic si stabilizarea acestuia.

“Cunostintele manageriale/financiare precare ale multor antreprenori si slaba capitalizare a companiilor sunt, in opinia lui Anicescu, problemele majore cu care se confrunta economia si companiile.

Un alt punct slab al economiei nationale este lipsa infrastructurii. “In lipsa unei infrastructuri, companiile au posibilitati limitate de a se reorienta, de a avea optiuni suplimentare. Aceasta este o problema cu care ne confruntam de mult timp si pe care se pare ca nu o vom rezolva prea curand, iar faptul ca dupa 20 de ani in Romania s-au construit 100 de km de autostrada cred ca spune totul”, adauga Maftei.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri