1 / 5

Cat cheltuie parintii pentru rechizite

Lantul de retail de carte Diverta, parte a grupului RTC, s-a pregatit pentru debutul noului an scolar, lansand campania “Back to School”. Pana pe 6 septembrie incasarile din rechizite scolare se mentin aproape de nivelul anului trecut, spune Emilia Canea (foto), CEO Diverta.

“Anul trecut, in acest sezon incasarile au fost de aproximativ 1 milion euro, in momentul de fata inregistram o scadere de circa 10%, insa trebuie subliniat ca sezonul nu este incheiat si estimam ca vanzarile vor creste in urmatoarele 2 saptamani”, a declarat, pentru Wall-Street, Emilia Canea (foto).

In acest an oferta Diverta a cuprins rucsacuri echipate complet cu cele necesare pentru a incepe scoala, iar pentru fiecare pachet complet de caiete auxiliare (semestrul I si II) cumparatorii primeau un cadou surpriza. Astfel, un ghiozdan complet echipat poate fi achizitionat cu preturi cuprinse intre 50 lei si 149 lei.

Potrivit Emiliei Canea, 2009 a adus o orientare a clientilor catre produse aflate la promotii sau oferte speciale pe fondul actualului context economic.

“Influenta cea mai mare in ponderea vanzarilor este reprezentata de ghiozdanele echipate, impreuna cu penarele si instrumentele de scris, care reprezinta 25% din totalul vanzarilor din gama back to school, iar caietele au o pondere de 17%”, spune Canea.

In acest sezon, 12% din totalul vanzarilor este realizat din vanzarea rechizitelor. 40% din vanzarile de rechizite sunt realizate in Bucuresti, conform datelor furnizate de companie.

Reteaua Diverta numara 66 de magazine in Romania si unul in Republica Moldova, la Chisinau, suprafata totala de retail ocupata de brand fiind de 23.000 mp. In 2008, reteaua de librarii Diverta a inregistrat afaceri de 48 mil. euro si un profit de 743.000 euro, potrivit datelor publicate de Ministerul de Finante.

In 2009, Diverta a inchis 11 magazine cu suprafete mici din tara (suprafata totala inchisa fiind de aproximativ 2.000 mp) si a deschis doua magazine noi - Diverta Polus, prin preluarea Libri de la Cluj Napoca, respectiv magazinul din Baneasa Shopping City, cele doua avand o suprafata totala de 1.400 mp.

Diverta este una dintre diviziile de retail ale grupului RTC si cuprinde mai multe linii de business-lantul de magazine Diverta, Libraria Noi din Bucuresti, Depozitul de Carte (DDC), Ara Toys (import si distributie de jucarii) si Noi Distributie Carte (NDC), cel mai mare importator si distribuitor de carte straina.

La randul sau, Depozitul de Papetarie, unul dintre principalii jucatori de pe piata distributiei de produse de birotica si papetarie, a raportat in primele doua saptamani ale acestei luni vanzari in crestere cu 26% fata de aceeasi perioada din luna august, respectiv cu cateva procente (3%) fata de perioada similara a anului trecut.

“Aceasta evolutie o pun pe seama solicitarii crescande a parintilor pentru produse de calitate, in detrimentul celor a caror principal argument il reprezinta pretul. In ceea ce priveste vanzarile, cele mai cautate produse sunt caietele, acuarelele, pensulele, blocurile de desen. In medie, parintii au achizitionat rechizite in valoare de aproximativ 160 lei”, declara Dan Popa, director general al Depozitului de Papetarie.

Potrivit acestuia, produsele cu cele mai mari cresteri ale vanzarilor sunt cele din gama economica, cu preturi cuprinse intre 0.36 lei si 20 lei.

Depozitul de Papetarie a inregistrat vanzari de 3,5 milioane euro in prima jumatate a anului, in crestere cu 6% fata de aceeasi perioada din 2008.

In prezent, Depozitul de Papetarie ofera clientilor sai aproximativ 12.000 de produse din mai multe categorii.

Depozitul de Papetarie este un business cu capital 100% romanesc, infiintat in anul 1998. Cu circa 10.000 si 40 de angajati, Depozitul de Papetarie reprezinta in mod direct in Romania unele dintre cele mai renumite marci din domeniu: Bi-Office, Centropen, Cleanlike, Elba, Fellowes, Hopax, Karton P+P, Korona, Laco, Memoris-Precious, Mikro, Oxford, Parker, Pensan, Quicks, Syrom, Tanex, Tarifold, Waterman.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri