4 / 5

Retailerii, plus de 50% la vanzarile de produse pentru scolari

Chiar daca nu au cumparat la fel de mult ca anul trecut, cand criza era inca un subiect din stirile internationale, parintii au reusit sa revigoreze afacerile retailerilor, care au inregistrat in ultimele doua saptamani un plus de circa 50% la produsele destinate elevilor.

“Vanzarile pentru articole destinate scolarilor (rechizite, papeterie, ghiozdane) au crescut in ultimele doua saptamani cu aproximativ 55% fata de ultimele doua saptamani ale lunii august”, spune, pentru Wall-Street, Andreea Mihai (foto), directorul de marketing al Carrefour Romania, lant care numara in prezent 22 de hipermarketuri si 24 de supermarketuri peste tot in tara.

Fata de anul trecut, raportate la numar comparabil de magazine, vanzarile s-au mentinut la acelasi nivel, iar in total unitati, incasarile au raportat un plus de 10%. Cele mai vandute produse in magazine Carrefour au fost rechizitele – caiete, instrumente de scris, precum si ghiozdanele.

Retaileriis-au intrecut in oferte speciale si promotii pentru bugetele impactate de criza si vizibil micsorate fata de anul trecut. “Ca in toti anii, parintii au cumparat copiilor cele necesare pentru inceperea scolii, cu deosebirea ca in acest an au fost mult mai atenti la preturi si promotii, incercand sa aleaga varianata optima pentru buget pe care l-au avut la dispozitie”, spune Andreea Mihai.

Carrefour a avut in derulare, in perioada 26 august – 14 septembrie, un catalog promotional, special dedicat inceperii scolii in care au fost incluse articole de papetarie, rechizite, carti, mobilier pentru elevi (birouri, scaune, biblioteci), articole textile pentru scoala (uniforme, treninguri, articole de incalatminte, geci), precum si produse IT.

Astfel, Carrefour a oferit seturi de trei caiete (trei la pret de unul) – 0,92 de lei, penare simple, cu preturi intre 1,99 si 6,99, penare-set (compuse din mai multe piese) - intre 9,99 si 21,90, stilouri - cu preturi incepand de la 1,99 lei pana la 10 lei, pixuri si creioane - cu preturi incepand de la 1,79 lei si pana la 4,99 lei.

Unii retaileri vor continua promotiile pana la sfarsitul lunii, si asta pentru ca multi parinti au ales sa cumpere in etape cele necesare inceperii scolii. Este si cazul magazinelor de tip discount Minimax, care si-au sporit cu 45% vanzarile in primele doua saptamani ale lunii fata de intervalul 15-31 august.

“Vanzarile din 2009 pentru produse pentru elevi inregistreaza doar o usoara crestere fata de vanzarile inregistrate in perioada corespunzatoare a anului 2008, in conditiile cresterii numarului de clienti, pe fondul sporirii numarului de magazine. Totodata, vanzarile la articolele de scoala au fost influentate cu siguranta de situatia economica actuala”, declara, pentru Wall-Street, Catalin Bardas, directorul de achizitii din cadrul Minimax, care estimeaza ca fata de 2008 parintii au pe rechizite mai putin anul acesta.

In cazul Minimax, cele mai vandute produse au fost caietele, cu preturi intre 0,39 de lei si 2,79 de lei.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri