2 / 4

Patru ani de expansiune

Numit la varsta de numai 35 de ani in fruntea MOL Romania, Szalay venea cu o experienta de patru ani ca director de marketing pentru regiunea Europei Centrale si de Est, inclusiv Ungaria. Responsabilitatile sale erau legate de trasarea directiilor pentru imaginea corporativa a grupului, de armonizara activitatilor de marketing si a celor de retail, precum si trasarea strategiilor de extindere in regiune.

“Primul meu job a fost la L'Oreal, insa a fost ceva de orientare. Apoi, am intrat in echipa Michelin si deja incepusem sa ma familiarizez cu industria carburantilor, cele doua industrii fiind invecinate”, povestea Szalay. Vorbitor fluent a cinci limbi straine (germana, franceza, engleza, rusa si italiana), managerul s-a pregatit pentru cariera in domeniul marketingului atat in Ungaria, tara sa de origine, cat si in Statele Unite ale Americii, in Franta si Elvetia. Dupa patru ani in care a ocupat functia de director de marketing al MOL pentru Ungaria si Europa Centrala si de Est, Szalay vine la carma filialei romanesti in ianuarie 2006.

La putin timp, MOL Romania preia 11 statii Petrom in schimbul vanzarii altor 30, scopul miscarii fiind acela de a optimiza acoperirea teritoriala a retelei ungare pe plan local. Un an mai tarziu, MOL Romania se extinde cu alte noua statii, investitiile totalizand la momentul respectiv 15,4 milioane de euro. Tot in 2007, compania adopta un nou sistem de operare – CODO (statiile sunt detinute de companie, dar operate de dealeri), in scopul cresterii profitabilitatii si eficientizarii costurilor.

In 2008, bugetul de investitii pentru dezvoltarea retelei de benzinarii creste cu aproape 30% comparativ cu 2007, compania realizand la final de an afaceri de aproape 600 de milioane de euro, o crestere semnificativa fata de cele 533 de milioane de euro obtinute in anul precedent. Este anul cand alte noua benzinarii sunt incluse in retea.

In anul 2008, vanzarile de carburant ale MOL Romania (exprimate in litri) au crescut cu 2% fata de anul precedent, iar cifra de afaceri a companiei s-a majorat cu 11%, ajungand la aproximativ 590 milioane euro, ceea ce o claseaza in top cinci al marilor retaileri de pe piata locala. Profitul realizat anul trecut s-a cifrat la aproape 12 milioane de euro, “pornind de la investitiile majore si respectarea unui plan de eficientizare si reducere a costurilor”, potrivit oficialilor companiei.

Cat despre extinderea retelei in perioada urmatoare, oficialii prezenti la conferinta de anuntare a noului country manager au subliniat doar ca in functie de oportunitatile care vor aparea pe piata, se va lua o decizie. "Daca sesizam vreo oportunitate de investitie, o vom urmari. Dar pentru asta, trebuie sa existe oportunitati pe care sa le fructificam mai apoi", potrivit lui Laszlo Piry (foto), vicepresedintele diviziei de retail al grupului ungar.

In prezent, reteaua MOL Romania include 135 de benzinarii. MOL Plc este o companie multinationala, activand in domeniul petrolului si gazelor, lider in Europa Centrala si de Est, cu sediul central in Budapesta. Grupul MOL deruleaza operatiuni in Europa, Orientul Mijlociu, Africa si statele membre CIS, avand peste 33.000 de angajati in intreaga lume. MOL detine cinci rafinarii in Ungaria, Slovacia, Croatia si Italia, cu o capacitate de rafinare de 23,5 milioane tone/an. MOL are peste 1.500 benzinarii in Europa Centrala si de Sud-Est.

Profil de manager: Zsolt Szalay: "A trebuit sa ma adaptez conditiilor locale".

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri