3 / 5

Umar la umar cu Patriciu?

Miscarea nu este una noua in peisajul retailului romanesc, criza transformandu-se intr-o oportunitate aproape nesperata pentru micii comercianti de cartier. “O gura de aer”, dupa cum o caracterizeaza Dan Vasile. Dupa cativa ani de boom al retailului modern, cand mari lanturi de magazine s-au extins agresiv peste tot in Bucuresti si in tara incurajand tot mai mult un consum care s-a transformat rapid in consumerism, magazinele de cartier au intrat intr-un con de umbra, multe dintre ele fiind amenintate tot mai mult de perspectiva falimentului.

Nimic neobisnuit ca micile marketuri din coltul strazii sa apara si sa dispara peste strada, dar cand insusi “petrolistul tarii”, Dinu Patriciu (foto), investeste intr-un lant de mici magazine de proximitate atunci oportunitatea devine o certitudine. Sub brandul Mic.ro, Patriciu a dezvoltat deja un lant de 30 de magazine de proximitate, reteaua urmand a fi extinsa in sistem de franciza. Magazinele, care au o oferta de produse de baza si presa, vor musca nu numai din cota de piata – si asa deosebit de fragmentata – a micilor comercianti de cartier, dar s-ar putea constitui si intr-un concurent pentru R-Kiosk.

“Sunt sigur ca si ei vor descoperi ceea ce am descoperit si noi in decursul a doi ani. Au intrat acum si fac aceleasi greseli – de abia dupa ce vor face aceste ajustari vor deveni un concurent pentru noi. Ei merg pe ideea de minimarket si ca idee imi place, cred ca vor avea succes”, este de parere managerul. La ce ajustari se refera? Este vorba despre ideea de la care s-a plecat atunci cand Rautakirja si-a propus sa intre pe segmentul de retail in Romania – cea de a aduce in acelasi loc loterie, cafea, fast-food (sandvisuri, patiserie), bauturi si presa. Reteta importata din tarile scandinave nu a functionat si aici.

Motivele sunt atat externe, cat si interne. Din cele 30 de unitati, doar din 12 poti cumpara si tichete de loterie, si asta pentru Loteria Nationala inca este rigida in a-si externaliza agentiile. In plus, Vasile recunoaste ca "nu se pricep sa faca business-ul cu cafea si fast-food”, motiv pentru care este cautare de parteneri – de branduri cunoscute catre care sa fie externalizate aceste segmente.

“Am zis initial ca venim cu aparate performante, facem cafeaua si vindem. Dar nu, cafeaua se vinde cu o poveste in spate, iar noi nu ne pricepem si vrem sa gasim un partener gen Costa Coffee, Gloria Jeans sau Cup&Cino”, detaliaza oficialul Rautakirja. Pentru moment, inca nu s-a gasit un partener nici pentru segmentul de cafea, nici pentru cel de food, pentru care se poarta discutii cu French Baker.

Citeste mai departe pentru a afla care sunt asteptarile conducerii Rautakirja in termeni de rezultate financiare pentru anul acesta.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri