4 / 5

Despre cifre, cu precautie

Vasile spune ca i-ar placea sa aiba cateva parteneriate incheiate pana la sfarsitul anului, dar se fereste sa faca orice previziuni. Pentru moment, prioritatea numarul unu este o “crestere profitabila” si implementarea noului standard de magazine – neighbour.

“Despre profit nici nu putem vorbi deocamdata pentru ca planul de afaceri era creat pentru 100 de unitati, nu pentru 30. Intrarea pe profit a R-Kiosk este gandita la nivel de 2012”, precizeaza oficialul companiei finlandeze.

In mod normal, daca nu ar fi venit criza, primele 20 de magazine ar fi trebuit deja sa produca profit, intrarea lor pe break-even (cheltuielile egaleaza veniturile) fiind planificata a fi atins dupa 18 luni de la deschidere. “Avem un plan de deschideri pana la sfarsitul anului de 20 de magazine, dar momentan nu facem nimic in acest sens, asteptam sa vedem ce se intampla. In primele saptamani de la anuntarea scaderilor salariale, consumul s-a redus imediat cu 5-10%”, subliniaza Vasile.

Desi se fereste sa faca previziuni intr-o piata sensibila oricaror schimbari, “depresiva” si susceptibila de contractii viitoare, Dan Vasile spera ca reteaua de magazine va finaliza anul cu o cifra de afaceri de 10 milioane de euro, in crestere fata de cele 5 milioane de euro realizate in 2009, cand lantul contoriza 20 de locatii.

“Daca vom demara deschiderile, probabil ca vom face mai mult ca cifra de afaceri, dar la momentul actual, cand avem 30 de unitati, vedem doar o cifra de afaceri de 10 milioane de euro”.

O posibilitate de extindere ar fi redeschiderea magazinelor PIC – un anunt recent, dar care a ramas in coada de peste odata cu intrarea, din nou, in arest a fondatorului lor, Cornel Penescu. “Daca vor redeschide, desigur ca vom relua relatiile pentru ca ne cunoastem de mult timp, iar cele patru magazine pe care le-am avut in cadrul hipermarketurilor PIC erau dintre cele mai profitabile. Dar, personal, nu cred intr-o revitalizare a business-ului”, este de parere seful Rautakirja Romania.

Compania finlandeza Rautakirja este prezenta pe plan local prin distribuitorul de presa Hiparion (cumparat in 2004) si prin reteaua de magazine R-Kiosk, care numara 170 de angajati. Cu peste 4 miliarde de euro afaceri anuale, grupul Rautakirja este cel mai mare distribuitor si detailist de ziare si reviste din Finlanda, Olanda si Tarile Baltice, cu operatiuni in Rusia. Rautakirja face parte din grupul SanomaOYJ, cel mai mare operator media in zona de nord a Europei si una dintre principalele edituri de reviste si carti educationale la nivel european.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri