4 / 7

Piata auto nu a trecut de 500 mil. euro in prima jumatate a anului

Piata auto din Romania a inregistrat in primul semestru al treilea declin din UE, de 41%, cu 36.636 autoturisme inmatriculate, a caror valoare nu depaseste 500 de milioane de euro, potrivit companiei de cercetare de piata Q-Team Romania.

“Din analizele noastre reiese ca in ultimele 2 trimestre distributia pe clase a autoturismelor vandute a fost urmatoarea: 16,7% clasa mini, 16,7%% mica, 38,9% compacta, 22,1% mare si 5,6% 4x4. (marja de eroare este de +/-3%)”, a declarat Romulus Oprica (foto), managing partener Q-Team Romania.

Cea mai mare valoare a autoturismelor noi in primul semestru o are clasa compacta, circa 200 de milioane de euro.

Anul acesta, au fost inmatriculate 14.250 de masini de clasa compacta, cu o valoare medie de 14.000 euro. Ponderea in totalul pietei a fost in primele doua trimestre de 38,9%.

Pe locul doi in piata auto romaneasca au fost vanzarile de autoturisme noi de clasa mare, cu o pondere de 22,1% din total, fiind inmatriculate putin peste 8.000 de unitati, cu un pret mediu de 20.000 euro, in valoare de circa 162 de milioane euro.

Vanzarile modelelor de clasa mica cumulate au ajuns in primele 6 luni la 58 de milioane de euro, fiind inmatriculate in Romania circa 6.100 de autoturisme cu un pret mediu de 9.500 euro. Ponderea clasei mici in totalul pietei auto a fost in perioada ianuarie-iunie de 16,7%.

Peste 42 de milioane de euro au fost livrarile autoturismelor mini in prima jumatate a anului. In perioada ianuarie - iunie au fost comercializate peste 6.000 de masini, pretul mediu a fost de 7.000 euro.

Modelele de teren (4x4) au totalizat in primul semestru vanzari de 37 de milioane de euro. Dupa primele 6 luni au fost comercializate in Romania 2.050 de unitati, cu un pret mediu de 18.000 euro.

“Analizand comparativ evolutia pietei pe ultimele 12 luni, pe clase de autoturisme vandute, observam o crestere a numarul de autoturisme din clasele „mare” (Passat, Superb, A6, Vectra, etc), „compacta” (Octavia, Golf, Megane, etc) si „mica” (Fabia, Clio, Corsa, Fiesta, etc) si o scadere a celor din clasele „mini, 4x4 sau monovolum”, a mai spus Oprica.

Citeste mai multe aici

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri