2 / 4

Bricostore nu a intrat inca la Drobeta, alaturi de Carrefour si de New Yorker

Bricostore, al treilea jucator de pe piata locala de bricolaj in functie de numarul de magazine, trebuia sa deschida singurul magazin din 2010, intr-un parc de retail din Drobeta Turnu-Severin, in care se mai afla si alte branduri importante, printre care se numara Carrefour, Deichmann sau New Yorker. Din cauza crizei, inaugurarea nu a mai avut loc.

Anul trecut, Bricostore a deschis un singur magazin, in Calarasi. Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 178,3 milioane de euro in 2009, in scadere cu 27% fata de 2008, arata datele postate pe site-ul ministerului de Finante.

Reteaua Mr. Bricolage, controlata de omul de afaceri Cezar Ropotan, care detine Arabesque, unul din cele mai mari distribuitori de materiale de constructii de pe piata locala, a inaugurat un singur magazin in 2010, la Iasi.

Compania Brico Expert, care opereaza in franciza reteaua Mr. Bricolage la nivel local, a inregistrat afaceri de 16,5 milioane de euro in 2009, arata datele de la Registrul Comertului, dupa ce in 2008 avea o cifra de afaceri de aproximativ 21 de milioane de euro si o pierdere de aproximativ patru milioane de euro.

In urma deschiderii magazinului de la Iasi, Mr. Bricolage a ajuns la trei unitati. Retailerul de bricolaj a inaugurat primul magazine in 2006, la Bucuresti, iar in perioada 2007-2008 a mai deschis o singura unitate. Anul trecut, compania nu a mai inaugurat vreo locatie.

Dupa Dedeman, cele mai active retele de bricolaj in deschideri de magazine au fost anul acesta bauMax Romania si OBI Romania, subsidiarele locala ale unor lanturi austriece si germane. Atat bauMax, cat si OBI, au inaugurat cate doua unitati in 2010, la fel ca anul trecut.

Anul acesta, retailerul austriac bauMax a deschis magazine in Bucuresti si in Pitesti, ajungand la 11 unitati. La jumatatea anului, reprezentantii bauMax anuntau ca vor sa deschida inca doua magazine in 2010, la Constanta si Timisoara.

Compania a avut o cifra de afaceri de 511 milioane de lei anul trecut (120,8 mil. euro), in crestere in lei cu 12,7% fata de 2008.

De asemenea, reteaua germana OBI, parte a grupului Tengelmann, care a intrat pe piata locala de bricolaj in toamna lui 2008, a deschis in 2010 magazine la Ploiesti si Sibiu, ajungand la sase locatii.

Germanii au in plan sa deschida in luna septembrie inca un magazin, in Bucuresti, data la care investitiile totale pe piata romaneasca vor ajunge la 35 de milioane de euro, in conditiile in care investitia medie per unitate este de cinci milioane de euro.

Compania a realizat afaceri de 32,5 milioane de euro anul trecut, de peste sase ori mai mult decat in 2008, cand businessul s-a ridicat la cinci milioane de euro. In schimb, pierderile in lei au crescut cu peste 50% in 2009, la 52,1 milioane de lei (12,3 mil. euro)

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri