3 / 4

Cinci companii nu au deschis magazine in 2010

Singurii jucatori din piata de bricolaj care nu au operat nicio deschidere de magazin de la inceputul anului sunt Bricostore, Ambient Sibiu, detinut de omul de afaceri Ioan Ciolan, Hornbach Romania – parte a grupului german Horbach, Tekzen – in proprietatea turcilor de la Tekfen Holding si Interhome Décor – detinuta de belgienii de la Interior Home Commerce

Dintre cele patru companii doar turcii de la Tekzen si germanii de Hornbach au deschis unitati in 2009.

Ambient, spre deosebire de cele doua retele de bricolaj, chiar daca nu a mai deschis nicio unitate in 2009 si 2010, a ajuns la un grad de dezvoltare care ii permite sa detina o pozitie solida pe piata de profil.

Compania detine 14 magazine la nivel national si doua depozite logistice, in Bucuresti si Sibiu. Ambient a realizat afaceri de 104,5 milioane de euro anul trecut si o pierdere de 19,5 milioane de euro, dupa in 2008 afaceri s-au ridicat la 231,5 milioane de euro si o pierdere de aproximativ 10 milioane de euro.

Pe fondul scaderii abrupte a afacerilor, retailerul a renuntat anul trecut la aproape 1.000 de salariati, arata datele de la ministerul Finantelor.

In schimb, Tekzen nu a mai deschis nicio unitate in acest an, dupa ce la inceputul anului reprezentantii companiei anuntau ca vor sa deschida noua unitati, pentru a ajunge la 14 magazine pe piata locala.

Tot atunci, reprezentantii retelei anuntau ca sunt gata sa puna la bataie investitii totale de 4,5 milioane de euro in 2010.

Interhome nu a mai deschis niciun magazin in 2010, pe fondul problemelor financiare cu care se confrunta. Mai mult, in luna iulie, compania a intrat in insolventa, dupa ce Tribunalul Prahova a admis cererea retailerului.

Interhome Decor a deschis primele magazine de pe piata locala in urma cu cinci ani.

Unitatile, aflate in Ploiesti si Timisoara, au suportat investitii totale de 8,6 milioane de euro. Ulterior, retailerul de bricolaj a mai deschis trei magazine, la Buzau, Craiova si Bucuresti.

Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 60,3 milioane de lei in 2009 (14,2 mil. euro), potrivit datelor existente la Registrul Comertului.

La momentul deschiderii primului magazin de pe piata locala, in mai 2005, belgienii anuntau ca vor sa inaugureze 2-3 magazine anual, cu o suprafata de 3.000 – 10.000 de metri patrati.

“Dupa o scadere de 25-30% in 2009, piata do-it-yourself si-a continuat anul acesta tendinta negativa, pe fondul comprimarii consumului. Comparativ cu prima jumatate a lui 2009, presiunea la care acest sector a trebuit sa se adapteze in primele sase luni ale lui 2010 a crescut, dat fiind ca veniturile populatiei s-au diminuat, iar somajul s-a extins pe fondul disponibilizarilor facute de companii. Asa cum era firesc, consumul s-a restrans in continuare, fapt resimtit imediatin vanzarile lanturilor de magazine do-it-yourself”, explica Hodor evolutia pietei de bricolaj din primele 6-7 luni ale anului.

Ea adauga ca au aparut modificari semnificative in comportamentul de consum al oamenilor, pe fondul gradului ridicat de incertitudine privind tendinta economiei. Astfel, consumatorii au devenit mai precauti cu lista de cumparaturi.

De multe ori, ei aleg sa amane anumite cheltuieli pentru momentul cand vor avea mai multa certitudine in privinta evolutiei veniturilor lor. Pe de alta parte, selecteaza mult mai atent ofertele existente pe piata. De aceea, retailerii trebuie sa se concentreze, mai mult decat in anii trecuti, pe intelegerea reala a asteptarilor pe care le au clientii lor. Pentru segmentul de retail do-it-yourself, principalul suport este in continuare nevoia oamenilor de a investi in amenajarea locuintelor. Ramane de vazut cat vor putea si cat vor decide oamenii sa aloce pentru proiectele de amenajare in urmatoarea perioada”, conchide directorul general interimar al Praktiker Romania.

Avand in vedere deschiderile anuntate pana la sfarsitul anului, este posibil ca 2010 sa aduca un usor plus la numarul de magazine inaugurate, comparativ cu 2009.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri