2 / 4

Redresarea din 2010

Cateva sute din salariatii disponibilizati au fost preluati de companiile catre care Ambient externalizase o parte din servicii. De la inceputul acestui an insa, distribuitorul de materiale de constructii a reluat angajarile si a recrutat aproximativ 200 de oameni, astfel incat compania a ajuns in prezent la circa 1.500 de salariati.

Pe fondul scaderii afacerilor, Ambient nu a mai deschis niciun centru comercial in 2009 – 2010, perioada in care a preferat sa se concentreze pe gestionarea corecta a businessului.

Restructurarea companiei a prevazut si reorientarea vanzarilor spre zona de retail. Astfel, daca la sfarsitul lui 2008, retailul (bricolajul) genera doar 25% din cifra de afaceri, ponderea segmentului a ajuns la 45% in prezent.

De asemenea, chiar daca pierderile nete ale Ambient s-au dublat in 2009, reteaua a reusit sa obtina un profit operational de doua milioane de euro.

Planul de reorganizare al afacerilor si-a aratat latura pozitiva in 2010, an care ii va aduce companiei un plus de peste un milion de euro la cifra de afaceri.

“Pe o piata in scadere, intr-un an in care am muncit mai mult, reusim sa depasim 2009 cu 1,1 milioane de euro”, subliniaza Ciolan.

Reprezentantii companiei considera evolutia de anul acesta o reusita comparativ cu ceea ce s-a intamplat in 2009, desi pana in 2008 ratele anuale de crestere erau de doua cifre.

Am reamenajat magazinele, am analizat si am inteles asteptarile clientilor. Facand acest lucru, am putut sa dezvoltam niste programe care sa ii ajute pe acestia sa gaseasca acele produse de care au nevoie”, mentioneaza Calin Somcutean, director de retail.

Totodata, compania estimeaza pentru 2010 o crestere a profitului operational la cinci milioane de euro.

“Anul 2011 va insemna pentru Ambient o crestere de 15% a afacerilor, avans care se va datora transformarii pe care a cunoscut-o organizatia”, apreciaza Ciolan.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri