3 / 14

Infrastructura: 100 de kilometri de autostrada si o cale ferata carpita in aproape trei ani de PSD

In cei aproape trei ani de guvernare PSD, in Romania s-au inaugurat 100 de kilometri de autostrada, s-a carpit putin din calea ferata si s-au scos la licitatie mai multe tronsoane de drumuri de mare viteza.

In 2017, in timpul guvernarii lui Mihai Grindeanu (ianuarie-iunie 2017) si a lui Mihai Tudose (iunie 2017-ianuarie 2018), Compania de Drumuri a receptionat doar 15,4 kilometri de autostrada, pe lotul 2 al autostrazii Lugoj-Deva. Lungimea totala a soselelor de mare viteza ajungea la 748. Atunci erau aproape finalizati alti 21 de kilometri, dar nu erau dati in folosinta.

In 2018, cat au guvernat Mihai Fifor (16-29 ianuarie 2018), ca interimar, si Viorica Dancila (ianuarie 2018 – octombrie 2019), au fost deschisi circulatiei circa 60 de kilometri de autostrada, putin peste jumatate din promisiunea directorului de la acea vreme a Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Neaga. Astfel, la finalul anului trecut, soferii circulau pe circa 800 de kilometri de mare viteza.

In 2018, s-au semnat contracte pentru mai multe obiective importante de infrastructura, precum Centura de Sud a Timisoarei, pentru proiectarea si executia a trei loturi ale Drumului Expres Craiova – Pitesti sau pentru realizarea podului de peste Dunare de la Braila. In 2019 s-au scos la licitatie mai multe tronsoane de autostrada si s-au semnat contracte pentru cateva, iar pe unele a inceput sa se lucreze, cum e lotul 1 din A1 Sibiu-Pitesti sau A3 Chetani – Campia Turzii.

Pentru 2019, Compania de Autostrazi anticipeaza ca soferii vor circula pe 925 de kilometri de drumuri de mare viteza, cu circa 120 mai mult decat in prezent. Insa, pana acum s-a inaugurat doar lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva, intre Ilia si Cosevita, lung de 21,1 kilometri.

La inceputul lunii octombrie, CNAIR anunta ca a inceput expertiza lucrarilor de pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, pentru a identifica neconformitatile. Sansele ca acest sector sa fie deschis in 2019 sunt reduse, la fel cum sunt si sansele de a se deschide 100 de kilometri de autostrada in trei luni.

La capitolul infrastructura feroviara, trecem in revista cele mai importante proiecte: trenul pana la Otopeni, restrictiile de viteza de pe calea ferata, generate de sinele istorice si parcul vechi de locomotive si vagoane.

Nici aici nu prea a progresat Romania in ultimii doi ani de guvernare PSD. Lucrarile la linia de cale ferata pana la Aeroportul Otopeni, care ar trebui sa fie gata anul urmator, au fost suspendate de Curtea de Apel. Planul reluat in 2016 de ministrul tehnocrat Sorin Buse este pus in asteptare, la fel si transportul suporterilor care vor veni in Romania pentru meciurile Euro 2020.

In prezent, sunt 252 de restrictii de viteza fara acoperire, care conduc la intarzierea in circulatie a trenurilor. In total, insa, sunt 1.000 de restrictii de viteza sau limitari de viteza care nu permit circulatia trenurilor cu viteza stabilita si au drept cauze caracteristicile traseului sau zone cu caderi de stanci.

In ceea ce priveste vagoanele si locomotivele, CFR Calatori va moderniza anul acesta 54 de vagoane, iar parcul va ajunge la 1.000 de unitati. Masurile nu sunt, insa, suficiente, iar in presa vom citi in continuare titluri precum „S-a stricat locomotiva” sau „Vagoanele sunt arhipline”.

Sursa foto: Agerpres Foto

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri