2 / 3

Cum au evoluat veniturile si cheltuielile BCR

BCR a inregistrat o crestere a veniturilor din dobanzi de 36,2% in primele 9 luni din acest an, comparativ cu perioada similara din 2008, insa majorarea cheltuielilor cu dobanzi a fost mai ridicata, de 45,6%. Astfel, banca a raportat la finalul lunii septembrie 2009 venituri de dobanzi de 6,68 miliarde lei si cheltuieli de 4 miliarde lei.

Cheltuielile cu dobanzile au fost generate de portofoliul de depozite al bancii, in valoare 35,709 miliarde lei, in crestere cu 7,1% fata de inceputul anului. Citeste si "Cum si cat economisesc romanii".

(mil.lei) 9 luni 2009 9 luni 2008 Evolutie
Venituri din dobanzi 6.686,2 4.909,1 +36.2%
Cheltuieli cu dobanzi 3.996,4 2.743,8 +45,6%
Venituri din speze si comisioane 672,3 831,7 -19,1%
Cheltuieli cu speze si comisioane 195,2 95,2 +105%
Venituri din tranzactionare 325,6 203,2 +60,2%
Cheltuieli cu personalul 675,9 807,9 -16,3%
In ceea ce priveste situatia veniturilor si cheltuielilor cu spetele (n.r. - probleme inaintate spre rezolvare catre un organ de jurisdictie) si comisioanele, situatia bancii nu a fost tocmai favorabila. In primele trei trimestre din 2009 veniturile din comisioane s-au redus cu 19,1% comparativ cu aceeasi perioada din 2008, pana la 672,3 milioane lei, insa cheltuielile cu comisioane au urcat cu 105%, la 195,2 milioane lei.

BCR a mai obtinut 325,6 milioane sub forma de venituri din tranzactionare, cu 60,2% mai mult fata de primele 9 luni din 2008.

In sens opus, cheltuielile bancii cu personalul s-au diminuat cu 16,3%, concomitent cu reducerea numarului de salariati, ajungand la 675,9 milioane lei la sfarsitul trimestrului al treilea din 2009, fata de 807,9 milioane lei cat erau in septembrie 2008.

Cum arata reteaua celei mai mari banci din Romania?

BCR si-a extins reteaua de unitati de retail, dezvoltand si canalele alternative de distributie in baza strategiei de incurajare a tranzactiilor fara numerar. Reteaua bancii cuprinde 657 de unitati, 2.082 de bancomate (ATM) si 16.571 de dispozitive instalate pentru plata cu cardul (POS).

Totusi, BCR a redus programul de lucru la 95 de unitati de retail, motivand ca analiza fluxurilor de clienti pe intervale orare arata ca, in majoritatea cazurilor, sunt solicitate servicii bancare pe parcursul dupa-amiezii.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri