1 / 4

Categoriile de clienti sunt mult mai nuantate decat se crede la o prima vedere

Mihai Popescu (foto) crede ca in general piata asigurarilor de viata mai are loc pentru dezvoltare: sunt clienti inca neexplorati de asiguratori.

“Prima prioritate a mandatului meu consta in optimizarea serviciilor, a felului in care ne prezentam. Sunt multi romani carora nu li se prezinta oferte, nu sunt purtate discutii, desi nevoia asigurarilor de viata exista. Nu ma refer doar la zonele rurale, ci chiar la potentialii clienti din orasele mici”, explica noul sef Aviva Romania.

La fel de important este ca echipa societatii de asigurari sa se consolideze pe timpul mandatului sau. “Vrem ca distributia sa creasca si ma refer atat la consultanti, cat si la brokeri, care trebuie sa sporeasca dintr-un motiv evident: piata mai are mult potential de crestere, astfel incat sunt categorii de clienti la care asiguratorii nu au ajuns inca. Pe de alta parte, cred ca numarul de consultanti de ocazie o sa scada! Si este natural sa fie asa, pentru ca nu e normal ca omul sa-si cumpere o asigurare de la un agent sau consultant pentru ca ii este prieten sau cunostinta cuiva apropiat”, detaliaza Popescu.

Pentru CEO-ului Aviva, categoriile de clienti sunt mult mai diversificate decat se vorbeste in piata in prezent, de unde si potentialul de crestere a industriei.

“Nu cred ca piata se imparte intre romanii asigurati cu venituri peste medie si cei care nu-si permit asigurari. In mod cert sunt oameni care castiga mai bine decat acum 5 ani, care au alt standard de viata pe care sigur vor sa si-l conserve in cazul evenimentelor neprevazute”, a mai comentat Popescu.

Totodata, in opinia sa, romanii fara asigurari de viata nu au avut in fata un consultant suficient de pregatit care sa le dea informatii reale si concrete.

In plus, seful Aviva este de parere ca 30% din populatia activa profesional nu si-a schimbat, in contextul crizei, obiceiurile de consum. “Din acesti 30%, nu toti au asigurari de viata sau daca au atunci nu sunt convinsi caror nevoi le sunt adresate”, comenteaza Popescu.

Cat despre romanii ale caror venituri au scazut pe timp de criza, Popescu spune ca schimbarea de prioritati ii va face sa constientizeze rolul si importanta asigurarilor.

In viziunea sa, pe piata sunt necesare produsele "tailor made", adica produse care corespund apetitului de risc al asiguratului.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri